Conferčncia del Jutge Guzmán a l' IL3 Business Programs

25.01.2008

Abordŕ els processos a Augusto Pinochet a Xile i el seu context sociopolític

El passat 16 de gener el Jutge Guzmán va impartir a l’Escola Universitària d’Estudis Empresarials de la UB una classe magistral dins el programa d’activitats del Màster en Dret Empresarial de l’IL3 Business Programs, sota el títol “Els processos a Augusto Pinochet al Xile de la transició política”.

Juan Guzmán Tapia és degà de la Facultat de Ciències Jurídiques i Socials de la Universitat Central, una universitat privada xilena fundada el 1982. És conegut el seu prestigi de caire internacional pel processament a l’expresident Augusto Pinochet Ugarte, dictador xilè que va assumir el poder després de l’enderrocament del President Salvador Allende i que va ser protagonista dels processos denominats: Caravana de la Mort, els assassinats del carrer Conferència i la denominada Operació Còndor. Tots aquests processos van ser impulsats pel Jutge Guzmán.

El conferenciant va fer especial èmfasi en la necessitat de comptar amb un Tribunal Penal Internacional que abordi aquest tipus d’atemptats dirigits massivament contra la ciutadania, i així assegurar la defensa dels drets humans. D’altra banda, va enaltir l’actuació jurídica del Jutge Garzón, que ajudà a la causa internacional a impulsar accions processals per impedir la impunitat de les actuacions repressives i criminals portades a terme per un Estat.

La classe magistral del Jutge Guzmán va despertar expectació en els IL3 Business Programs per la rellevància del conferenciant i la transcendència del tema tractat. A més, va generar una gran interès entre els assistents per l’orientació donada a la ponència, focalitzada en el vessant més humà i personal del conferenciant, qui va fer referència a les vicissituds viscudes en aquell període i va compartir amb els assistents les repercussions personals i familiars que va sofrir durant el desenvolupament del procés.

Un dia després de la classe magistral a l’IL3-UB, el Jutge Guzmán va ingressar com a acadèmic corresponent de la Reial Acadèmia de Ciències Econòmiques i Financeres (RACEF) per a la República de Xile. El discurs de resposta de la Reial Acadèmia va anar a càrrec del director del Màster en Assessoria Fiscal de l’IL3-UB , el Dr. Joan-Francesc Pont Clemente.

Enllaços relacionats:
El Jutge Guzmán amb alguns alumnes i docents després de la conferència al Màster en Dret Empresarial de l’IL3-UB
Màster en Dret Empresarial

© IL3 - Institut de Formació Contínua - Universitat de Barcelona C/ Ciutat de Granada, 131 - 08018 Barcelona - Espanya Tel. +34 93 403 96 96 - Telčfon d'Informació: +34 93 309 36 54

Dos campus d'Excel·lčncia Internacional: