Conferència de Jordi Pujol al Màster en Periodisme BCNY

25.03.2009

L'ex-president de la Generalitat repassa els principals temes de l'actualitat política

L'ex-president de la Generalitat de Catalunya, Jordi Pujol, va visitar al Màster en Periodisme BCNY, curs organitzat per l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB) i la Columbia University, on va oferir una xerrada als alumnes donant la seva visió sobre l'actualitat política.

Pujol va repassar alguns temes de l'actualitat política, com la situació del Sudan o les últimes eleccions gallegues i basques. També va opinar sobre quin és el paper de Catalunya a Europa, on va considerar que “…els catalans hem de mantenir molt viu el contacte amb Europa (…) per això hem d'obrir-nos a Espanya i a Europa”. Així mateix, també va posar un clar exemple de com la Comissió Europea ha perdut poder davant del Consell de Ministres de cada Estat, com és el cas que davant de la crisi econòmica actual, no hi ha una política europea global promoguda directament des de la Comissió Europea, sinó que “cada Estat defensa alguna cosa diferent”.

Finalment, Pujol va acabar definint-se com “un home més de perfil de país que de perfil pròpiament ideològic”.

Després de la seva intervenció, els alumnes del màster van tenir l'oportunitat de consultar i comentar els seus dubtes a l’ex-president de la Generalitat de Catalunya.

Enllaços relacionats:
Màster en Periodisme BCNY