La I edició del Màster Europeu en Consum començarà amb una conferència magistral a càrrec de Meglena Kuneva

25.09.2009

La Comissaria europea en Consum, Meglena Kuneva, visitarà les instal·lacions de l'IL3-UB i donarà inici al màster europeu en Consum: Mercat, Negoci, Llei i Polítiques

El màster Europeu en Consum: Mercat, Negoci, Llei i Polítiques (European Master in Consumer Affairs, EMCA) respon a les polítiques de la Comissió Europea dirigides a professionalitzar les relacions entre les empreses i els seus clients, i garantir els mateixos drets del consumidor a tot Europa. Amb aquest màster es crea un nou professional, el “Consumer Manager”, que s’especialitzarà en gestionar eficaçment les relacions entre les empreses i els seus clients.

L’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB) coordina aquest màster, juntament amb el recolzament, en qualitat de socis, de quatre universitats més: Universitat de Bolonya (Itàlia), Universitat de Montpellier (França), Universitat de Brunel (Regne Unit) i la Universitat de Timisoara Oest (Romania).

El curs està orientat a entendre i fer servir de forma professional la normativa que regula les pràctiques empresarials que tenen una relació directa o indirecta amb el client i el consumidor. Per fer-ho es basa en el marc normatiu de la Unió Europea i els seus estats membres, posant especial atenció en els temes relatius a la defensa del consumidor.

El màster, de modalitat presencial, té una durada de 2.250 hores i es començarà a impartir el proper 8 d’octubre de 2009. Coincidint amb l’inici de les classes, la comissària europea en Consum, Sra. Meglena Kuneva, impartirà una conferència magistral. Prèviament, serà rebuda pel Dr. Carles Carreras, vicerector de Relacions Internacionals i Institucionals de la Universitat de Barcelona, Dra. Laura Costa, delegada del rector per als Màsters Oficials, el Sr. Pedro Vázquez, director general de l’IL3-UB, i el Sr. Josep Tous, director del màster. L’esdeveniment es retransmetrà en directe per Internet.

Kuneva, (Sofia, Bulgària, 1955) llicenciada en Dret, especialitzada en estudis de Relacions Internacionals, Drets Humans i Ecologia, Meglena és la Comissària Europea per a la Protecció dels Consumidors des de l’octubre del 2006. Ha estat docent de la Universitat de Dret, de Sophia, i política destacada d'aquell Estat sent la responsable del Ministeri d'Afers Europeus entre 2002 i 2005. Amb la incorporació de Bulgària a la Unió Europea va ser nomenada primera Comissària de Protecció al Consumidor.

Enllaços relacionats:
Màster Europeu en Consum: Mercat, Negoci, Llei i Polítiques