Els beneficis de la dansa teràpia, publicat en un article de l'XL Setmanal

27.02.2009

La Directora del màster en teràpia a través del moviment i la dansa, impartit per l'IL3-UB, explica el significat de la dansa i les seves relacions

El camp de la dansa moviment teràpia cada vegada més ha pres més importància, fruit de l'evolució de l'art del moviment, de la dansa i de la psicologia. Ha esdevingut una acció motriu que prové de l'individu i respon a sensacions internes o a la percepció d'estímuls externs.

Segons Hilda Wengrower, directora del màster en teràpia a través del moviment i la dansa, impartit per l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB), “Fem ús del moviment com mitjà de comunicació i introspecció. Ballar té un aspecte catàrtic d'alliberament i alleugeriment, i per sí sol és positiu, però no és suficient per a curar. En dansa teràpia volem conèixer les raons que ens duen a necessitar una catarsi, anem una mica més enllà.”

A través de la dansa s'expressen sentiments així com permet la comunicació amb els altres, basant-se en el principi que ment i cos són inseparables. “Les emocions són sempre corporals”, diu Hilda Wengrower. La dansa moviment teràpia tracta de combinar aspectes creatius i expressius, per a afavorir el procés psicoterapèutic, assolint la interacció física i psíquica de la persona.

Es tracta d'una modalitat terapèutica interdisciplinària que sintetitza l'art del moviment amb la ciència de la psicologia.

Hilda Wengrower, doctora en Psicologia per la Universitat de Barcelona, psicopedagoga i dansa terapeuta, és docent de la Universitat Hebrea de Jerusalem i de l'Institut de Teràpies per a les Arts (Israel). És membre del comitè investigador de la Xarxa Europea per al desenvolupament de la Dansa Moviment Teràpia

Enllaços relacionats:
Màster en teràpia a través del moviment i la dansa
Article XL Semanal