Acte de presentació del llibre "La vida és dansa: l'art i la ciència de la Dansa Moviment Teràpia"

27.06.2008

Hilda Wengrower, directora del Màster en teràpia a través del moviment i la dansa impartit per l'IL3-UB, explica el significat de la dansa i les seves relacions amb la vida, el creixement i el canvi

L’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB) acull l’acte de presentació del llibre “La vida és dansa: l’art i la ciència de la Dansa Moviment Teràpia” el proper dilluns 7 de juliol, a les 19h, publicat per l’editorial Gedisa.

La presentació, que anirà a càrrec del Dr. Sebastián Serrano Farrera, catedràtic de Lingüística de la Universitat de Barcelona, i la Dra. María del Carmen Giménez, doctora en Psicologia i professora titular de la Universitat de Barcelona, serà moderat pel Dr. Carlos Ballús, catedràtic en Psiquiatria i professor emèrit de la Universitat de Barcelona.

El llibre presenta la Teràpia de la Dansa i el Moviment satisfent l'interès que aquesta professió ha despertat en els darrers anys, tant a Espanya com als països d'Amèrica Llatina. Es tracta d’una modalitat terapèutica interdisciplinària que sintetitza l’art del moviment amb la ciència de la psicologia. Tanmateix, es tracta d’una obra que recull les aportacions més interessants en cada un dels aspectes de la disciplina, la qual cosa és de gran utilitat per al seu públic potencial, com ho són els estudiants de llicenciatures, cursos de postgrau en psicologia, educació, treball social i salut mental.

La vida és dansa: l’art i la ciència de la Dansa Moviment Teràpia es troba estructurat en tres parts: la primera es correspon a la part introductòria del camp de la dansa moviment teràpia; la segona, presenta un enfocament més pràctic, i la tercera part se centra en l’aprenentatge tot exposant tres tipus d’observació del moviment. L’obra incideix en la idea de que no es pot descartar el cos com a font d’informació, de curació i com a lloc de manifestació de l’enfermetat, no sols física sinó també mental. Les postures i moviments, la manera d’ocupar l’espai, ens parlen, analògica i simbòlicament de les tensions, emocions, relacions i històries de vida. Hilda Wengroer, co-autora del llibre juntament amb Sharon Chaiklin, empra el moviment per a conèixer i explorar noves formes de ser i de sentir, apropant-se a sentiments que no poden ser expressats verbalment. Qualsevol persona pot dansar, comunicar-se i gaudir del plaer de moure’s amb llibertat, tot cercant noves formes d’expressar-se i de compartir.

Hilda Wengrower, doctora en Psicologia per la Universitat de Barcelona, psicopedagoga i dansaterapeuta, és docent de la Universitat Hebrea de Jerusalem i de l’Institut Teràpies per les Arts (Israel). És membre del comitè d'investigació de la Xarxa Europea per al desenvolupament de la dansa moviment teràpia. Actualment, també és directora del Màster en teràpia a través del moviment i la dansa de l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB).

L’acte finalitzarà amb la interpretació d’una dansa dels estudiants del Màster en teràpia a través del moviment i la dansa, i posteriorment, està previst un petit refrigeri per als assistents. L’esdeveniment, gratuït i de places limitades, requereix prèvia confirmació d’assistència a: sdireccio.il3@ub.edu.

Enllaços relacionats:
Programa de l'acte
Invitació
Màster en teràpia a través del moviment i la dansa
Notícia “Hilda Wengrower publica La vida és dansa: l'art i la ciència de la Dansa Moviment Teràpia"
Editorial Gedisa