L'IL3-UB imparteix el programa per a la formació d'equips especialitzats en disseny i desenvolupament de materials formatius

28.05.2008

El curs de formació d'editors, promogut per l'AECID, es troba emmarcat al programa regional MECE

Més de 34 assistents procedents de diferents institucions educatives i governamentals de 7 països centreamericans (Costa Rica, Panamà, Hondures, República Dominicana, Nicaragua, Guatemala i El Salvador) van participar a les primeres sessions presencials del “Programa per a la formació d’equips professionals en disseny i desenvolupament de materials formatius” per a cursos online i semipresencials. El curs de formació d’editors, que es va portar a terme a San José (Costa Rica), està emmarcat al programa Regional per a la Millora de la Qualitat Educativa de Centreamerica i República Dominicana (MECE), i promogut per l’Agencia Espanyola de Cooperació Internacional per al Desenvolupament (AECID).

El curs de formació per a editors, impartit per l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB), dóna resposta a la necessitat estratègica per a la regió de formar equips en el disseny i desenvolupament d’accions formatives en modalitat online i semipresencial, per poder abordar i assolir el procés de producció. L’objectiu final és que puguin desenvolupar processos de formació inicial de docents en modalitats no presencials des de les institucions educatives.

El curs, de modalitat semipresencial, va començar el pasta mes d’abril amb un període d’iniciació online i les sessions presencials. Actualment, s’ha iniciat el següent període de formació virtual que clourà, presencialment, el mes de desembre amb la presentació dels projectes finals de cada grup de treball. Durant el curs es treballen les competències, els coneixements, i les habilitats de gestió, editorials, tecnològiques i relacionals, que els responsables del projecte posen en marxa en funció del seu rol i perfil professional.

El curs s’imparteix en la plataforma Moodle, a la comunitat virtual CEDUCAR (Plataforma de Capacitació en línia de la Comunitat Educativa de Centreamerica i República Dominicana).

El projecte MECE té per objecte la millora dels processos de formació inicial de docents.

Enlaces relacionados:
CEDUCAR