La UB i el Banc de Sabadell signen un conveni de col·laboració que permetrà als empleats accedir a titulacions de màster, postgraus o diplomes

28.09.2009

A través de l'IL3-UB, el Banc Sabadell rebrà l'acreditació de la seva formació interna amb titulacions acadèmiques per part de la Universitat de Barcelona

El proper dimecres 30 de setembre, la Universitat de Barcelona, a través del seu Institut de Formació Contínua (IL3-UB), i el Banc Sabadell firmaran un conveni de col·laboració que permetrà als treballadors de la xarxa d’oficines de l’esmentada entitat bancària obtenir el reconeixement acadèmic de la formació interna realitzada.

La signatura, que tindrà lloc a les 13 hores, a la Sala de Juntes de rectorat de la Universitat de Barcelona (Gran Via les Corts Catalanes, 585 – Barcelona), compta amb la participació de: Dr. Dídac Ramírez, rector de la UB, Sr. Pedro Vázquez, director general de l’IL3-UB, Sr. Gregorio Casamayor, responsable de la Direcció Acadèmica de l’IL3-UB, Sr. Oscar Dalmau, consultor de Solucions Corporatives de l’IL3-UB, Sr. Jaume Guardiola, Conseller Delegat del Banc Sabadell, Sr. Xavier Vela Sots-Director General i Director de Recursos Humans del Banc Sabadell, Sr. Josep Manel Ventosa, director de Desenvolupament i Polítiques Corporatives del Banc Sabadell, Sr. Miquel Àngel Cortès, director de Polítiques de Formació del Banc Sabadell, i Sra. Sara Hernández, responsable de Formació del Banc Sabadell.

L’IL3-UB és l’aposta de la Universitat de Barcelona per la formació contínua dels professionals. Compta amb més de 35.000 participants, prop de 500 programes de formació presencial, semipresencial i online.

Els itineraris formatius adreçats al personal del Banc Sabadell són les claus per l’acompanyament i desenvolupament dels professionals de l’entitat. Es perceben com un procés d’aprenentatge dinàmic que s’estén des de l’accés fins a la consolidació en una funció professional. Per obtenir la titulació, els empleats hauran de superar un projecte d’aplicació pràctica dels coneixements adquirits tutoritzat per experts de la Universitat de Barcelona.

Per poder acreditar els itineraris formatius, l’IL3-UB ha revisat acadèmica i pedagògicament la formació interna de l’entitat, elaborant i desenvolupant alguns dels programes que completen els itineraris formatius adreçats als empleats de l’entitat. En aquesta mateixa línia, es considera que pot ser un bon estímul de cara al treballador ja que el reconeixement a l'esforç i a la dedicació invertida per a millorar les seves competències laborals sempre és una possibilitat molt atractiva.

Per a completar la titulació, serà necessari superar un projecte final d’aplicació pràctica que serà tutoritzat per Experts de la UB.

Aquesta iniciativa s’emmarca dins del procés de convergència a l’Espai Europeu d’Educació Superior (EEES), amb l’aposta per un model formatiu més centrat en el participant i en el seu aprenentatge, amb un disseny curricular dels itineraris per competències professionals. Promou una formació progressiva a través de la qual els empleats podran obtenir, segons quina sigui la seva carrera professional, tres classes de títols de forma progressiva: diploma de Banca Comercial, diploma de postgrau en Gestió Bancària i màster en Direcció d’Oficina Bancària.