Les jornades de Recursos Humans es van centrar en la gestió de competències com a principal factor en l'acompliment del factor humà

29.04.2008

L'esdeveniment va proporcionar als participants directrius sobre els coneixements i les tècniques aplicades en la gestió i direcció de les persones en les organitzacions

El passat 26 d’abril varen cloure les Jornades de Recursos Humans, emmarcades en el programa del Màster en tècniques de gestió de recursos humans i relacions laborals, coordinades pel Dr. Andrés Cascio, director acadèmic dels cursos de l’IL3 Business Programs, i per la Sra. Elena Subías, directora de Programes de l’IL3-UB. La trobada va contribuir a posar de manifest la situació actual dels tècnics del sector, la qualificació necessària i les competències, per accedir a una posició dintre d’un departament en recursos humans.

La participació dels professionals, tant de l’àmbit acadèmic com empresarial, va reflectir la realitat actual del sector. En aquest context, les jornades van combinar conferències amb taules rodones, on les ponències varen aprofundir en la gestió de competències com a factor essencial en l’acompliment del factor humà en l’empresa, sense deixar al marge aspectes com la motivació, la intel·ligència emocional o el coaching, que contribueixen a un millor desenvolupament competencial i de l’efectivitat del rendiment.

Així mateix, en el transcurs de les jornades es varen tractar temes com la situació de la transnacionalització de personal, la mobilitat exterior dintre d’un context de gestió de canvi, restringit al trasllat, i el conflicte familiar que es genera en la gestió dels desplaçaments de tècnics o directius d’una empresa. L’enfocament en la gestió internacional, va generar debat pel que respecte a la gestió de la diversitat i l’abordatge de la multiculturalitat, com a factors claus en el management dels recursos humans en l’actualitat.

Cal destacar les aportacions en matèria de conflictivitat laboral, exposades des d’una òptica eclèctica, l’abordatge de la importància que avui revesteix la responsabilitat social corporativa, a càrrec de Silvia Urarte, o l’enfocament que va despertar especial interès entre els assistents respecte a la relació dels recursos humans en l’empresa familiar, a càrrec del prof. Vicenç Bosch, director de l’Associació Catalana de l’Empresa Familiar.

Finalitzades les jornades, els assistents van posar de manifest la necessitat de realitzar periòdicament trobades que facilitin l’actualització, el network i les peculiaritats de la professió de tècnics en recursos humans.

Enllaços relacionats:
Màster en tècniques de gestió de recursos humans i relacions laborals