Primera edició del postgrau en Direcció i Gestió de Mercats Municipals

29.09.2008

El programa, pioner en tot l'Estat, es troba orientat exclusivament a formar directors i gestors dels mercats municipals

L’Insitut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB) i l’Àrea de Comerç de la Diputació de Barcelona, a través de l’Oficina de Mercats i Fires Locals, han presentat aquest matí la primera edició del postgrau en Direcció i Gestió de Mercats Municipals, fruit de la col·laboració d’ambdues entitats.

L’acte, presidit pel director general de l’IL3-UB, Dr. Ramon Alemany, ha comptat amb la participació del president delegat de l’Àrea de Comerç actuant en nom i representació de la Diputació de Barcelona, Sr. Xavier Florensa i Cantons, així com amb un dels coordinadors del programa, Sr. Oriol Cesena.

El Dr. Alemany ha agraït la confiança dipositada, el suport logístic i l’acompanyament de la realització del postgrau a l’Àrea de Comerç de la Diputació de Barcelona, destacant que es tracta d’un projecte pioner en tot l’Estat, innovador i esdevenint un referent en els mercats municipals. Seguidament, ha cedit la paraula al president delegat de l’Àrea de Comerç.

El Sr. Florensa, diputat de Comerç, agraint la col·laboració de l’IL3-UB en la posada en marxa del postgrau, ha posat de manifest que el postgrau dóna resposta a les necessitats formatives de les persones del món local relacionades amb la gestió i la direcció dels mercats municipals. El programa pretén ser una eina dinàmica per tal de contribuir a la millora de la competitivitat i gestió d’un format comercial que, en els darrers anys ha anat adoptant diferents canvis.

Seguidament, el Sr. Cesena ha pres la paraula tot comentant l’estructuració del programa del postgrau en Direcció i Gestió de Mercats Municipals. Els mercats requereixen persones capaces de dirigir i gestionar, saber identificar les oportunitats i amenaces, ser competitius i innovadors, entre d’altres factors. El curs analitza la gestió dels mercats, l’habilitat directiva com a gestors, conèixer la normativa dels mercats, en definitiva, el nou model de mercat. El postgrau pretén aportar el coneixement de la gestió dels mercats, així com dels reptes als quals s’enfronten.

El postgrau, de modalitat presencial, s’impartirà el proper mes de gener de 2009 a la seu de l’Institut (c/ Ciutat de Granada, 131). La realització del postgrau en Direcció i Gestió de Mercats Municipals té com a objectiu principal la formació de professionals amb capacitat de dirigir i gestionar mercats municipals de forma integral i en tots els seus àmbits. Adreçant-se a directors, gestors i tècnics de l'àmbit municipal els quals desenvolupen les seves funcions en la gestió de mercats i fires comercials en l'àmbit local, els alumnes són seleccionats per la Diputació de Barcelona.

Enllaços relacionats:
Diputació de Barcelona