Banc Sabadell rep l'acreditació de la seva formació interna amb titulacions acadèmiques per part de la Universitat de Barcelona

30.09.2009

L'acord subscrit entre el Banc Sabadell i la Universitat de Barcelona, a través del seu Institut de Formació Contínua (IL3-UB), permetrà als empleats accedir a titulacions de Màster, Postgraus o Diplomes

Banc Sabadell i la Universitat de Barcelona, a través del seu Institut de Formació Contínua (IL3-UB), han signat un conveni de col·laboració a través del qual acredita als empleats de la xarxa d’oficines de l’esmentada entitat bancària la formació interna amb reconeixement acadèmic. D'aquesta manera, tots els treballadors de la xarxa d'oficines de l'entitat financera podran obtenir diferents títols acadèmics.

La signatura del conveni, ha estat subscrit entre el rector de la Universitat de Barcelona, Dr. Dídac Ramírez, i el conseller delegat del Banc Sabadell, Sr. Jaume Guardiola. Els signants han estat acompanyats per: el Sr. Pedro Vázquez (director general de l’IL3-UB), Sr. Gregorio Casamayor (responsable de la Direcció Acadèmica de l’IL3-UB), Sr. Oscar Dalmau (consultor de Solucions Corporatives de l’IL3-UB), Sr. Xavier Vela (sots-director general i director de Recursos Humans del Banc Sabadell), Josep Manel Ventosa (director de Desenvolupament i Polítiques Corporatives del Banc Sabadell), Sr. Miquel Àngel Cortès (director de Polítiques de Formació del Banc Sabadell), Sr. Joan R. Caldes (responsable de Formació del Banc Sabadell), i Sr. Gabriel Martínez, (Cap de Comunicació del Banc Sabadell), acompanyats tots ells per tècnics de formació i desenvolupament.

Els treballadors de Banc Sabadell es beneficiaran a partir d'ara d'un nou programa de formació contínua que comptarà amb el reconeixement dels estudis per part de la Universitat de Barcelona, donat que , l’IL3-UB ha revisat acadèmica i pedagògicament la formació interna de l’entitat. Per a completar la titulació, serà necessari superar un projecte final d’aplicació pràctica que serà tutoritzat per Experts de la UB.

Aquesta iniciativa s’emmarca dins del procés de convergència a l’Espai Europeu d’Educació Superior (EEES), amb l’aposta per un model formatiu més centrat en el participant i el seu aprenentatge, amb un disseny curricular dels itineraris per competències professionals.

Guardiola ha destacat que “enmig de la crisi, es parla d’un canvi productiu que permet avantatges competitives”, i ha assenyalat que aquest canvi es basa en el talent i la formació del personal. “L’única avantatge competitiva en un sector tan madur com la banca, és tenir més capacitat i talent”, ha conclòs.

El rector de la UB, Dr. Dídac Ramírez, ha assegurat que la Universitat és un centre de gran prestigi a nivell nacional i internacional, i ha manifestat la seva voluntat de que es converteixi en la universitat de Catalunya “i de Sabadell”.

Amb aquest projecte, Banc Sabadell emfatitza la seva aposta per la formació contínua i de qualitat a la seva xarxa comercial i transmet als seus empleats la importància que atorga a la formació mitjançant el reconeixement acadèmic.