L'IL3-UB formarà experts en economia del canvi climàtic

31.05.2010
L’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB) amplia la seva oferta en l’Àrea de Medi Ambient incorporant, per aquest proper any acadèmic, un nou programa de Màster en Economia del Canvi Climàtic.

El ritme actual de consum energètic, les emissions de gasos d’efecte hivernacle, els reptes i el desafiament d'un canvi de model econòmic, exigeixen estratègies per afrontar els riscos i assumir les oportunitats. L’adaptació al canvi ambiental global i el canvi de pautes de consum obliga a replantejar estratègies de les administracions i de les empreses.

La tendència ascendent d’aquest sector de l’economia del clima està provocant un conjunt de transformacions en les economies europees vers les economies baixes en carboni que, sens dubte, s’incrementaran en un futur immediat. La comprensió d’aquests efectes requereix nous coneixements, habilitats i competències que són cada cop més apreciats en el mercat laboral tot i que, fins ara, no s’ha ofert un programa de formació a Espanya que satisfaci aquestes noves necessitats.

En aquest sentit, el nou programa neix amb el propòsit de desenvolupar els conceptes, les estratègies i les tècniques necessàries per a una gestió eficient del canvi ambiental des del nou marc establert respecte els objectius de la Unió Europea fixats pel 2020, i suposa un repte pels professionals implicats en el canvi actual del model productiu orientat a reduir el risc, i desenvolupar fortaleses en les noves economies baixes en carboni.

Coneix el programa i sol•licita més informació fent click aquí