Les trobades digitals de 22@network analitzen la implantació de noves tecnologies en la societat actual

31.07.2008

Les dues activitats es troben emmarcades en el projecte Districte Digital

Els passats dies 16 i 17 de juliol es varen dur a terme dues trobades, emmarcades en el projecte Districte Digital, on es van analitzar i explorar les noves realitats socials, culturals i econòmiques arrel de la implantació de les noves tecnologies en la societat actual. La iniciativa va ser impulsada per l’Associació d’Empreses i Institucions (22@Network), juntament amb la col·laboració de 22@Barcelona i el Plan Avanza del Ministeri d’Indústria.

Les xerrades varen reunir a experts professionals, agents socials i culturals, per posar de manifest les oportunitats de les sinèrgies entre el desenvolupament tecnològic i els projectes culturals i socials.

La primera trobada, “Xarxes, tecnologia i relacions ciutadanes”, va girar al voltant d’experiències reals d’ús de la tecnologia digital i les telecomunicacions en l’àmbit de les relacions veïnals i comunitàries. Les noves tecnologies constitueixen una porta oberta cap a noves formes d’expressió i de creació de xarxes socials al marge dels interessos comercials. L’aconteixement va comptar amb la intervenció de la directora del clúster audiovisual d’i2cat.net en qualitat de moderadora, Inés Garriga, el representant de la xarxa lliure Guifi.net, Roger Baig, el cofundador de Sinantena.net, Jay Barros, el director d’Artnodes, Pau Alsina, i el coordinador del web 2.0 “sanmarti.info”, Lluís Moreno.

Finalitzada la taula rodona, va tenir lloc el torn de preguntes on els assistents van posar de manifest com fomentar la participació ciutadana a través de les noves tecnologies, d’on varen sorgir els diferents punts de vista i experiències de cada ponent.

La segona trobada, “Cultura lliure i nous mercats”, va debatre al voltant del present i futur de les noves formes de propietat intel·lectual en un moment clau de transformació dels models clàssics de producció i distribució d'art i cultura. La taula rodona, va comptar amb la participació de l’investigador cultural, comisari i periodista, José Luis de Vicente, en qualitat de moderador; com a ponents varen intervenir l’advocada i assessora legal de eXgae, Eva Blanco, el cofundador del segell online de música Digital Colours Recs, Dj BU, i el director general de Cometa Technologies, Paul Reverter.

Enllaços relacionats:
22@Network