La No Con Name aposta enguany per IOT i Hacking amb els millors experts en ciberseguretat.

17.11.2017

L'edició 2017 tindrà lloc els dies 24 i 25 de novembre a la Facultat de Biologia de la Universitat de Barcelona.

El congrés de seguretat informàtica i hacking més antic en Espanya, la No cON Name, reunirà a Barcelona els dies 24 i 25 de novembre als millors experts en l’ambit de la informàtica, la programació o l’enginyeria de protecció de software.

L’edició 2017 del congrés NcN2k17 ha estat co-organitzada per l’associació No cON Name i l’Institut de Formació Contínua IL3-UB. La Universitat de Barcelona, a través de l’IL3, segueix apostant pel desenvolupament de l’àmbit de l’enginyeria i les TIC consolidant una formació d’avantguarda com la seguretat informàtica amb el seu Màster en Ciberseguretat i, per aquest motiu, acull el congrés a la facultat de Biologia situada al Campus de la Diagonal Portal del Coneixement.

L’acte serà inaugurat per l’Antoni Solé, director de l’Àrea de Tecnologia de l’Informació i Telecomunicació de la Universitat de Barcelona, que realitzarà la benvinguda institucional als assistents amb una xerrada sobre la importància de la ciberseguretat a les empreses i la necessitat de formació en aquest àmbit.

Durant els dos dies de durada d’una de les trobades de referència en el sud d’Europa per als experts en l’àmbit de la seguretat informàtica, prestigiosos ponents debatran sobre temes d’interès general en una societat cada vegada més interconnectada i dependent de les noves tecnologies.

El polonès Jakub Korepta desgranarà l’espionatge en massa fet a dispositius de vigilància com càmeres de seguretat, monitors de nadons, o espiells digitals, mentre que el Luis Enrique Benítez exposarà les investigacions i auditories realitzades a dispositius domèstics connectats a internet, com rentadores, frigorífics, o televisors Smart.

Els últims avenços del hacking ocuparan una part fonamental al No cON Name, en la qual l’Ernesto Sánchez i el Joel Serna presentaràn dispositius físics creats específicament per al congrés, que permeten assumir el control remot de la màquina atacada a través d’un USB conectat a aquesta.

Les xarxes socials també tindran el seu espai al congrés. L’Alfonso Muñoz i el Miguel Hernández intervindran amb l’objectiu d’analitzar les característiques i problemes de la seguretat que poden presentar les xarxes socials lliures, com Diaspora, una alternativa a Facebook; o Gnuring, una App semblant a WhatsappTelegram.

No cON Name s’organitza sense fins lucratius, és per això que aquesta nova edició serà possible gràcies a patrocinadors com ASIMETRICS, Andubay i bitNAP datacenter, a més de la col·laboració de OneHacker Magazine e ISACA.

Per ampliar la informació: https://www.noconname.org
© Institut de Formació Contínua - Universitat de Barcelona C/ Ciutat de Granada, 131 - 08018 Barcelona - Espanya Tel. +34 93 403 96 96 - Telèfon d'Informació: +34 93 309 36 54