Més de 150 estudiants reben la titulació en els cursos de l'àmbit d'Economia i Empresa.

14.07.2017

El passat dimarts 11 de juliol va tenir lloc, al Paranimf de la Universitat de Barcelona, l'acte de cloenda dels cursos d'àmbit d'Economia i Empresa organitzats per l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB) en l'edició 2016-2017.

El passat dimarts 11 de juliol va tenir lloc, al Paranimf de la Universitat de Barcelona, l’acte de cloenda dels cursos d’àmbit d’Economia i Empresa organitzats per l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB) en l’edició 2016-2017. Més de 150 alumnes van rebre les seves titulacions en una cerimònia que va comptar amb la presència de la vicerectora de la Universitat de Barcelona, la Dra. Amelia Díaz, el director general de l’Institut de Formació Contínua, Guillem Íñiguez, i la col·laboració del director general del Mobile World Capital Barcelona, Aleix Valls.
Amb el Paranimf ple d’assistents, es va iniciar la cerimònia que també es va poder seguir en directe a través de Facebook. La Dra. Amelia Díaz va donar la benvinguda a tots els estudiants abans de donar pas a la ponència del director del Mobile World Capital Barcelona que va il·lustrar als estudiants i a la resta dels assistents sobre els reptes i les oportunitats que representa la transformació digital per les empreses.

Segons Valls, si s’analitzen les dades sobre empreses com Amazon, Apple, Facebook o Google podem observar de quina manera aquestes empreses del món digital han revolucionat la forma d’executar negocis. Aquestes dades evidencien la importància que té que les empreses tradicionals creïn propostes de transformació digital, ja que s’ha demostrat que les empreses amb enfocaments més digitals són les que atrauen el talent.

Avui en dia, l’aparició del mòbil ha fet que la tecnologia sigui accessible absolutament a tothom i Valls afirma que es la “primera tecnologia universal i democràtica, que no fa distinció de classe, de gènere o d’estrat social”. Aquesta accessibilitat total a la tecnologia fa que ens encaminem cap a un món on tot estarà connectat a través de l’anomenat “Internet de les coses”, en el qual les dades que produïm a través de tots els objectes i activitats quotidianes conformaran l’element vertebrador de l’economia digital que estem creant.

Actualment, hi ha quatre tendències pel que fa a la relació entre les empreses i el món digital. La primera és l’anomenat Appocalypse; la quantitat exagerada d’aplicacions que trobem actualment fa que sigui impossible diferenciar quines són les que ens interessen. La segona és el canvi de graphical user interfaces (GUI) a conversational user interfaces (CUI), és a dir, que les empreses passaran a oferir els seus serveis en forma d’interacció directa amb el client en lloc de simplement anunciar-se. La tercera és el canvi de direcció del business to consumer (B2C) al consumer to business (C2B); les propostes de valor de les empreses s’hauran de fer a partir de les dades obtingudes dels clients per ser rellevants i competents. Per acabar es va comentar el fenomen de l’Internet of (stupid) things. Per una banda, si no es comprèn la tecnologia es crea una tendència a exagerar els elements d’un producte que han d’estar connectats i s’acaben produint objectes banals. Per altra banda, però, si la tecnologia s’utilitza correctament, la tendència és a fer que les empreses no ofereixin únicament productes, sinó serveis adaptats a les persones a través d’aquests productes.

Un cop acabada la ponència, es va passar a fer l’entrega de diplomes i Guillem Íñiguez, director general de l’IL3-UB, va voler ressaltar la importància de l’aposta que tots els alumnes havien fet per la formació contínua com a motor de progrés personal, professional i empresarial. Actualment, la formació ja no es concep com un fet puntual sinó que cada vegada més s’entén la necessitat de formar-se com un procés de capacitació constant a través de l’adquisició de coneixements i habilitats i que es tracta d’un procés que és necessari actualment i que serà necessari en un futur. Íñiguez va comentar la importància de rebre una titulació a la Universitat de Barcelona, declarada la universitat espanyola més important segons el ranking de Shanghai Academic Ranking of World Universities. Finalment, va felicitar a tots els estudiants i els va animar a continuar formant-se al llarg de la seva trajectòria professional. L’acte va concloure amb la intervenció de la vicerectora que va agrair la tasca de l’Institut de Formació Contínua, els seus professors i el seu equip directiu, i també als estudiants que van escollir la Universitat de Barcelona per formar-se.

© Institut de Formació Contínua - Universitat de Barcelona C/ Ciutat de Granada, 131 - 08018 Barcelona - Espanya Tel. +34 93 403 96 96 - Telèfon d'Informació: +34 93 309 36 54