Coneixement d'avantguarda per a la màxima competitivitat.

24.07.2017

Els estudiants de l'àmbit d'Enginyeria, Tecnologia i Medi Ambient de l'Institut de Formació Contínua reben les seves titulacions.

Coneixement d'avantguarda per a la màxima competitivitat.
Aquest passat dimarts 18 de juliol es va celebrar l’acte de cloenda dels cursos de l’àrea d’Enginyeria, Tecnologia i Medi Ambient que s’han realitzat aquest curs 2016-2017 a l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3-UB). Els 102 alumnes van rebre les seves titulacions en una cerimònia que va comptar amb la presència de la vicerectora de la Universitat de Barcelona, la Dra. Amelia Díaz Álvarez, el director general de l’Institut de Formació Contínua, Guillem Íñiguez Papell, i la col·laboració de David Tena Vicente, director general d’operacions de FabCafe.

La vicerectora va presidir l’acte que va tenir lloc al Paranimf de la Universitat de Barcelona. A més, també es va comptar amb la contribució de David Tena, que va traslladar la seva experiència com a professional amb una ponència sobre l’impacte que la fabricació digital causa actualment tant a nivell econòmic com social. El ponent va comentar que la fabricació digital està estretament relacionada amb l’anomenada Indústria 4.0 o Quarta Revolució Industrial. Aquesta revolució, promoguda en gran part per la tecnologia d’impressores 3D, s’ha estès en diversos àmbits de fabricació com, per exemple, l’automobilisme, la producció de maquinària o la medicina.

Segons Tena, la invenció de les impressores 3D ha canviat la dinàmica tradicional entre el disseny i la fabricació dels productes. Si bé a partir de la Primera Revolució Industrial es realitzava el disseny del producte de forma local i la fabricació es feia de forma externa per economitzar costos. En contrast amb aquest procés, actualment podem comptar amb dissenys fets de forma global en col·laboració amb diverses persones, que es poden personalitzar segons les preferències de cada usuari i que es poden fabricar de forma local gràcies a l’accessibilitat que tenim a la tecnologia 3D a través d’espais com FabCafe, que compten amb diversos tipus de maquinària d’impressió digital.

Els límits de la fabricació de productes amb tecnologia 3D són incerts. David Tena va comentar que, en aquest moment, s’està treballant en diversos projectes tan ambiciosos com la construcció de refugis lunars o de ponts amb impressores 3D o, fins i tot, en l’àmbit de la medicina es projecta la creació d’òrgans humans funcionals.

Un cop entregats els diplomes, Guillem Íñiguez, director general de l’IL3-UB, va voler ressaltar la importància de l’aposta que tots els alumnes havien fet per la formació contínua com a peça clau per afrontar nous objectius professionals dins de l’empresa tenint com a repte principal l’especialització en els perfils professionals per tal que les organitzacions creixin a tots els nivells. Íñiguez també va comentar la importància de rebre una titulació a la Universitat de Barcelona, declarada la universitat espanyola més important segons el ranking de Shanghai Academic Ranking of World Universities. L’acte va concloure amb la intervenció de la vicerectora que va agrair la tasca de l’Institut de Formació Contínua per donar resposta a les necessitats d’aquest tipus de formació. La Dr. Díaz va tenir un reconeixement als professors i a l’equip directiu de l’IL3-UB, i també als estudiants que van escollir la Universitat de Barcelona per formar-se.
© Institut de Formació Contínua - Universitat de Barcelona C/ Ciutat de Granada, 131 - 08018 Barcelona - Espanya Tel. +34 93 403 96 96 - Telèfon d'Informació: +34 93 309 36 54