El Màster en Eficiència Energètica i Sostenibilitat de l'IL3-UB arranca un nou curs juntament amb el Clúster en Eficiència Energètica de Catalunya.

04.10.2017

La nova edició del Màster organitzat per l'IL3-UB continuarà la tasca de formació de nous alumnes amb l'objectiu d'aportar una visió clara i actual del mercat de l'energia i les perspectives de creixement dels sistemes d'eficiència energètica.

El Màster en Eficiència Energètica i Sostenibilitat, que compta amb més de 20 edicions, torna a ser una peça fonamental en el programa formatiu de l’IL3-UB, tant en la seva modalitat presencial com online.

Amb la intenció de proporcionar als seus alumnes les eines necessàries per afrontar projectes relacionats amb l’eficiència energètica, establir criteris adequats per resoldre problemes en l’exercici professional i obrir noves oportunitats professionals en el camp de l’eficiència energètica, el Màster en Eficiència Energètica i Sostenibilitat arranca un nou curs.

Després de l’acord de col·laboració firmat amb el Clúster d’Eficiència Energètica de Catalunya (CEEC) fa set anys, IL3-UB tornarà a comptar amb el suport de més de cent companyies associades amb el sector energètic.

El valor afegit de comptar amb una entitat com el CEEC, que engloba empreses i entitats d’àmbits tecnològics, d’investigació o industrials que intenten impulsar i promocionar l’eficiència energètica, serà un pilar fonamental del programa educatiu a l’IL3-UB.

El programa formatiu, dividit en nou mòduls i compartit tant per la modalitat presencial com la modalitat online, recorrerà els diversos aspectes de l’eficiència energètica. Els alumnes del màster repassaran els aspectes fonamentals de les energies renovables, la mobilitat sostenible o els mercats energètics.

Gràcies al suport del Clúster d’Eficiència Energètica de Catalunya, el Màster dóna una visió de la realitat existent en el mercat laboral a través de tres punts fonamentals:
  • Un quadre docent procedent del sector energètic que viu el dia a dia de les empreses.
  • La realització de visites a empreses que poden donar una perspectiva als estudiants de les necessitats del mercat.
  • La tutorització del projecte final per desenvolupar dins d’una empresa del sector energètic.
La novetat més gran que ha  presentat el Màster en els últims anys és l’acreditació de la capacitat per realitzar auditories energètiques per part dels alumnes que completin la formació del Màster ofert per l’IL3-UB, d’acord amb el decret 56/2016.

Amb aquesta captació, unida al contacte continu amb professionals d’un programa orientat al cent per cent al mercat laboral, els alumnes s’asseguren una alta inserció professional dins del sector de l’eficiència energètica.

“Gràcies al Clúster i a les sinergies que aporta, l’aproximació al mercat laboral dels estudiants és total durant tot el procés d’aprenentatge”, assegura Oliver Morgade, Product Manager de l’àrea de Tecnologia de l’IL3-UB.

“La comunitat d’experts que proporciona el CEEC, tant per a master classes com dins del quadre docent, sumat a les ofertes laborals que fa arribar a l’alumnat del Màster i el fet d’acollir els projectes finals dins de les seves empreses associades proporcionen als estudiants una gran plataforma cap a l’ocupació”, afirma Morgade.

El compromís de l’IL3-UB per assegurar la viabilitat i la difusió dels projectes finals realitzats pels estudiants té la seva culminació en la “Nit de l’Eficiència Energètica”, un esdeveniment que congrega més de 400 persones en el qual es premien els millors projectes del sector energètic.

Des del CEEC, el cluster manager, Francesc Ribera Grau, reafirma el compromís amb un màster referent a Catalunya. “La presència i proximitat del món educatiu i les entitats de formació sempre ha estat un punt clau en el CEEC i hem actuat amb aquesta voluntat”, assegura Ribera.

Ens posem al servei de l’IL3-UB com a proveïdors de material docent i, òbviament, magatzem de coneixement. La nostra proximitat amb les empreses permet que orientem els alumnes cap a les necessitats reals amb el mercat assegurant, per tant, que els alumnes compleixen els requisits exigits per les empreses dins del sector energètic”, sentencia Ribera.

A més a més, l’IL3 compta amb el Talent HUB, un servei que ofereix accés a les ofertes laborals i pràctiques professionals en companyies líders en els seus sectors a nivell nacional i internacional. Una aproximació directa al mercat en la qual cada professional pot navegar per les propostes que encaixen millor amb el seu perfil i aplicar i gestionar candidatures.

El Màster en Eficiència Energètica iniciarà les seves classes en la modalitat presencial el 18 d’octubre de 2017, mentre que els alumnes de la modalitat online s’incorporaran als estudis el 9 de novembre de 2017.
© Institut de Formació Contínua - Universitat de Barcelona C/ Ciutat de Granada, 131 - 08018 Barcelona - Espanya Tel. +34 93 403 96 96 - Telèfon d'Informació: +34 93 309 36 54