Curs d'Adaptació a Màster en Atenció Prehospitàlaria i Hospitalària Urgent

Final curs:
30 desembre 2017
Horari:

Alguns dijous de 15:00h a 20:00h i els divendres de 9:00h a 17:00h.

Lloc:
IL3 - Universitat de Barcelona. C/ Ciutat de Granada, 131 - 08018 Barcelona

* L'import inclou taxes administratives de la Universitat de Barcelona

Presentació

La demanda de serveis sanitaris d’atenció a la població en situacions que requereixen una resposta immediata, com ara els accidents de trànsit, les urgències domiciliàries o els plans d’emergències i catàstrofes, ha experimentat un creixement constant durant els últims anys. El pronòstic de les persones que pateixen aquestes situacions depèn, en gran mesura, de la qualitat de l’assistència que reben en el decurs dels primers minuts.

Com a resposta a aquesta tendència, en els últims anys les autoritats sanitàries estan duent a terme un pla d’implantació d’unitats d’atenció immediata, algunes de les quals estan vinculades a serveis d’urgències d’hospitals comarcals, i d’altres a empreses de capital públic, com ara el SEM (S.A.), que és l’empresa pública encarregada de gestionar i donar resposta a les demandes d’assistència d’urgència i emergència sanitària extrahospitalària a Catalunya.

Cal que els professionals sanitaris que atenen aquests casos, és a dir, els metges, infermers i tècnics de transport sanitari que conformen la unitat mòbil, tinguin una formació específica per al desenvolupament de l’Atenció Prehospitalària Urgent.

Així, el màster neix amb la vocació de ser l’eina que permeti als infermers/es desenvolupar les seves carreres professionals en el camp de l’atenció prehospitalària, i que faciliti i permeti als professionals investigar, planificar, formar i organitzar aquelles situacions que requereixen assistència sanitària immediata.

En aquest sentit, el màster aprofundeix en l'atenció integral prehospitalària amb caràcter urgent i en el coneixement d’aspectes com ara el “transfer” extrahospitalari-hospitalari, la urgència hospitalària, les cures al malalt crític en l'àmbit hospitalari, l'atenció sanitària urgent en situacions especials (medi aquàtic, rescat en muntanya, atenció a múltiples víctimes en emergències i catàstrofes) i aporta les eines i habilitats de gestió per atendre aquests pacients en termes de màxima eficiència i qualitat.

Acreditació acadèmica
Màster en Atenció Prehospitàlaria i Hospitalària Urgent per la Universitat de Barcelona.

Curs propi dissenyat segons les directrius de l'Espai Europeu d'Educació Superior i equivalent a 60 crèdits ECTS.