Lectura i Didàctica de la Literatura i TIC

IL3 - Universitat de Barcelona. C/ Ciutat de Granada, 131 - 08018 Barcelona

* L'import inclou taxes administratives de la Universitat de Barcelona

Presentació

En l’actualitat, la tecnologia és indissociable de les nostres vides. Hem esdevingut, d’alguna manera, criatures tecnològiques que tornen a viure de forma associativa i cerquen la recompensa immediata. També en l’aprenentatge, recuperem la màxima horaciana “prodesse et delectare”, “ensenyar i plaure”.

El programa de Lectura i Didàctica de la Literatura i TIC proposa, precisament, eines per ensenyar a “ensenyar i plaure”. L’objectiu és fer útil i productiu el procés d’ensenyament amb l’ús de les TIC. La interrelació del fet literari amb tota mena d’arts (visuals, sonores, etc.) i el fàcil accés a la informació permeten emprar les tecnologies multimèdia per vehicular l’ensenyament literari.

El programa se centra en l’anàlisi i el funcionament de les eines que permeten l’ensenyament de la literatura i el foment de la lectura en un context complex com l’actual, tant en formació presencial com en e-learning i blended-learning. Coneixeràs les lògiques de lectura segons els diversos tipus de suport: com llegim i com podem ensenyar a llegir en funció d’aquest context multipantalla.

Acreditació acadèmica
Certificat d'extensió universitària per l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona.

Curs dissenyat segons les directrius de l'Espai Europeu d'Educació Superior i equivalent a 15 crèdits ECTS.