Lean Healthcare: Enfocament Estratègic i Aplicació Pràctica

IL3 - Universitat de Barcelona. C/ Ciutat de Granada, 131 - 08018 Barcelona

* L'import inclou taxes administratives de la Universitat de Barcelona

Tres raons per escollir-lo
  • Un quadre docent de prestigi i amb àmplia experiència que et permetrà conèixer de manera pràctica les últimes tendències en Business Process Management i Lean Healthcare estimulant la participació dels alumnes i l’intercanvi d’experiències.
  • Un curs eminentment pràctic en el qual es desenvoluparan exercicis, casos pràctics, jocs i simulacions per aterrar els conceptes fomentant l’aprenentatge.
  • La formació es completa amb la presentació de casos i experiències reals a càrrec de directius d’hospitals i centres sanitaris que reforçaran i complementaran la visió aportada per part dels professors.
Presentació

El Business Process Management és una metodologia corporativa l’objectiu de la qual és millorar l’execució i l’optimització dels processos de negoci d’una organització, traslladant el pes i poder que concentren els departaments als processos. Amb aquesta aproximació es busca un doble objectiu: incrementar l’orientació al pacient/client i, alhora, reduir costos. És aquí on entra en joc la metodologia Lean Healthcare, que centra el seu enfocament en aportar valor al client.

Lean Healthcare és un model de gestió i millora de la qualitat assistencial, la seguretat del pacient i l’eficiència dels processos assistencials. La seva filosofia de treball està centrada en la millora contínua dels processos, a través de l’eliminació sistemàtica de tots aquells que consumeixen recursos, però no aporta valor en els processos assistencials, dedicant així els recursos a allò que és realment important, l’atenció al pacient.

Amb la implantació del model Lean, s’aconsegueix doblar les altes hospitalàries abans de les 12 h, triplicar les atencions a urgències en menys de 30 min, augmentar la capacitat dels quiròfans en un 30 %, reduir les llistes d’espera en consultes externes a una tercera part, o disminuir a la meitat l’estoc de material.

El curs Lean Healthcare: enfocament estratègic i aplicació pràctica et permetrà obtenir una comprensió més profunda del que és el Business Process Management com a marc per desenvolupar projectes de millora contínua amb metodologia Lean. Aprendràs a descobrir, identificar i eliminar el “no valor”, a qüestionar-te la causa d’arrel de les ineficiències, a treballar la millora des del terreny implicant als professionals del servei o a utilitzar eines innovadores de millora i redisseny dels processos. En definitiva, a liderar projectes que suposaran un canvi radical en la qualitat del servei prestat.

Acreditació acadèmica

Curs Superior Universitari per l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona.

Curs propi dissenyat segons les directrius de l'Espai Europeu d'Educació Superior i equivalent a 10 crèdits ECTS.

© Institut de Formació Contínua - Universitat de Barcelona C/ Ciutat de Granada, 131 - 08018 Barcelona - Espanya Tel. +34 93 403 96 96 - Telèfon d'Informació: +34 93 309 36 54