Reconeixement i Atenció d'Infermeria al Pacient Neurològic

27 novembre 2017

* L'import inclou taxes administratives de la Universitat de Barcelona

Presentació

Les patologies neurològiques urgents ICTUS, les crisis comicials (en pacients amb múltiples patologies) i el síndrome confusional agut requereixen una atenció especialitzada i de qualitat per disminuir els efectes negatius potencials.

Aquestes tres situacions patològiques requereixen per part de l’infermer/a una detecció ràpida i saber discernir la causa etiològica i el tractament adequats per millorar el pronòstic d’aquests pacients. Per tant, necessiten un entrenament important per adquirir agilitat i seguretat en la seva atenció.

El Curs de Reconeixement i Atenció d’Infermeria al Pacient Neurològic està dirigit a infermers i es centra en el reconeixement precoç i atenció de les alteracions neurològiques principals, amb atenció especial a l’ICTUS amb l’ús de l’escala RACE (Rapid Arterial Oclusion Evaluation), reconeguda i validada com a indicador sensible per detectar pacients amb ICTUS greu i alta sospita d’oclusió arterial.
En un curs compacte de 2 crèdits ECTS, 100% online i compatible amb la teva activitat laboral, s’actualitzen els aspectes anatomofiosiològics i s’avança en la valoració infermera i el coneixement del tractament adequat a cada patologia amb l’ajuda d’un tutor expert en la matèria.

També adquirirà coneixements sobre les opcions terapèutiques en la fase aguda (monitorització en unitats neurològiques i teràpies de repercussió per via endovascular) i en l’organització de sistemes coordinats per l’atenció precoç dels pacients neurològics. A més, gràcies al disseny del curs, el participant podrà adquirir altres competències transversals, relacionades amb l’ús de les TIC.

Obtingues els coneixements i habilitats per al reconeixement i atenció ràpida i segura de les patologies neurològiques urgents de més incidència.

Acreditació acadèmica

Curs Superior Universitari per l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona.

Curs propi dissenyat segons les directrius de l'Espai Europeu d'Educació Superior i equivalent a 2 crèdits ECTS.

Sol·licitada l'acreditació del Consell Català de Formació Continuada de les Professions Sanitàries.

© Institut de Formació Contínua - Universitat de Barcelona C/ Ciutat de Granada, 131 - 08018 Barcelona - Espanya Tel. +34 93 403 96 96 - Telèfon d'Informació: +34 93 309 36 54