Màster en Atenció Prehospitàlaria i Hospitalària Urgent

Final curs:
21 desembre 2018
Horari:

On-line, a excepció dels tallers d'habilitats clíniques i el pràcticum.

Tallers de casos pràctics concentrats en dues setmanes presencials durant la 1ª quinzena de juliol de 2017 i al setembre de 2018.

El Pràcticum I (en serveis prehospitalaris) es durà a terme de setembre a novembre de 2017 i el Pràcticum II (en unitats hospitalàries, sales de part i CUAP's) de març a juny de 2018.

Lloc:
IL3 - Universitat de Barcelona. C/ Ciutat de Granada, 131 - 08018 Barcelona

* L'import inclou taxes administratives de la Universitat de Barcelona

Tres raons per escollir-lo
  • Aval de més de 20 anys d’experiència en formació continuada en l'àmbit de l'atenció en urgències i emergències i amb més de 2.000 alumnes formats.
  • Programa pràctic avalat per la UB que et capacita per exercir en el camp de les urgències i emergències sanitàries.
  • Inclou acreditacions SVB+DEA, SVI i SVAT d'acord amb les recomanacions de l'European Resuscitation Council.

Presentació

L'assistència d'urgències i emergències mèdiques és un dels camps que en els últims anys ha experimentat un creixement més gran al nostre país. D'altra banda, com no es tracta d'una especialitat reconeguda, els professionals requereixen d'una formació específica que els proporcioni els coneixements, habilitats i aptituds necessàries per donar una resposta sanitària immediata al pacient en situació de risc vital, ja sigui per accident de trànsit, urgència domiciliària, emergència o catàstrofe.

El Màster en Atenció Prehospitalària i Hospitalària Urgent (MAPHU) de l'IL3 és l'especialització oferta per la UB per a infermers i infermeres per tal d'actualitzar-se i exercir amb eficiència i qualitat en el camp de l'atenció extrahospitalària i hospitalària urgent, vetllant per la seguretat del pacient.

Amb modalitat semipresencial compatible amb la teva activitat laboral, mitjançant el programa:

• Obtindràs els coneixements teòrics i protocols a seguir en les diverses situacions d'urgència i emergència, acompanyats de recursos multimèdia que t'ajudaran a interioritzar els conceptes i il•lustraran com actuar en la pràctica.
  • De forma presencial, t'enfrontaràs a situacions reals a través de simulacions i tallers d'habilitats clíniques en un entorn decorat amb actors reals.
  • Realitzaràs 246 hores de pràctiques en unitats prehospitalàries, hospitalàries, sales de part i centres d'urgències en atenció primària, vivint de primera mà el dia a dia d'un infermer d'urgències, sempre acompanyat d'un tutor.
  • Coneixeràs les urgències en situacions especials (medi aquàtic, rescat en muntanya, etc.).
  • Participaràs en un simulacre d'accident en el qual experimentaràs l'atenció a múltiples víctimes de catàstrofes.
  • Tindràs accés des del mòbil a l'aplicació “Joc de preguntes” amb la qual posaràs en pràctica els coneixements adquirits en el postgrau, jugant i competint amb la resta de companys. Una bateria de més 300 preguntes que t'ajudaran a preparar els exàmens.
Acreditació acadèmica

Màster en Atenció Prehospitàlaria i Hospitalària Urgent per la Universitat de Barcelona.

Curs propi dissenyat segons les directrius de l'Espai Europeu d'Educació Superior i equivalent a 60 crèdits ECTS.