Màster en Certificació de Disseny Sostenible i Arquitectura Bioclimàtica

20 octubre 2017

* L'import inclou taxes administratives de la Universitat de Barcelona

Tres raons per escollir-lo
  • A més de la titulació IL3-UB, tindràs els coneixements necessaris per a obtenir el certificat oficial LEED AP internacional.
  • Dominaràs els softwares internacionals del sector relacionats amb el disseny sostenible i l'arquitectura bioclimàtica.
  • Els encarregats d'impartir les classes del màster són professionals i investigadors, i també hi participen empreses especialitzades.
Presentació

Les edificacions intervenen en més del 40% del consum energètic, per tant, és una necessitat afrontar els reptes plantejats pel projecte Horitzons del 2020-20-20-20 per tal de reduir la despesa energètica, reduir la producció de CO2 i produir més energia mitjançant sistemes renovables de cara a l’any 2020.

Les certificacions internacionals no obligatòries, com LEED i Passivhaus, són metodologies que ajuden a aconseguir aquestes fites i ens asseguren un bon ús dels recursos.

El Màster en Certificació de Disseny Sostenible i Arquitectura Bioclimàtica t’ofereix les eines necessàries per a afrontar amb èxit els projectes actuals: sistemes d’anàlisi del cicle de vida dels materials, mecanismes per a avaluar el confort dels edificis, ús de materials sostenibles, aplicació dels criteris dels dissenys sostenibles, una millor comprensió de les bases de les actuacions en situacions d’emergència i en llocs en desenvolupament que aprofiten al màxim els recursos naturals, la reducció, el reciclatge i la reutilització dels materials, i, en general, la capacitat de projectar i avaluar un NZEB (Net Zero Energy Building).

El sistema de formació és totalment online i permet flexibilitat d'horari i d’ubicació, l’alumne pot avançar segons la seva disponibilitat, etc. Els alumnes disposen d'una aula de discussió interna, d'un sistema de consultes online, de documentació digital, de vídeos de seguiment, de sortides de camp virtuals, d'explicacions teòriques, de videoconferències (classes online virtuals en directe) i d'entrevistes a professionals del sector.

Els encarregats d'impartir les classes del màster són professionals específics del sector i investigadors amb un grau d'expertesa destacat, que tenen l’objectiu d’obrir noves línies professionals a l’alumnat mitjançant l'adquisició de noves capacitacions i la creació de nous contactes amb empreses del sector.

El màster, que té una finalitat pràctica i professionalitzadora, prepara als alumnes per a poder presentar-se amb èxit als exàmens oficials d'obtenció de la Certificació d'Associat Verd LEED (LEED Green Associate) i de la Certificació de Professional Acreditat LEED (LEED AP). També capacita als alumnes en el domini de softwares d’anàlisi del cicle de vida, i en el domini de taules de càlcul per a analitzar els sistemes energèticament, i de càlcul d’energies renovables i de sistemes hídrics. A més, proporciona coneixements sobre materials sostenibles i sobre criteris d’actuació en zones emergents i d’emergència.

Acreditació acadèmica

Màster en Certificació de Disseny Sostenible i Arquitectura Bioclimàtica per l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona.

Curs propi dissenyat segons les directrius de l'Espai Europeu d'Educació Superior i equivalent a 63 crèdits ECTS.