Màster en Clínica Psicoanalítica amb Nens i Adolescents

Final curs:
28 juny 2018
Horari:

Dimarts i dijous de 19:30h a 21:30h. Un dissabte al mes de 10:00h a 14:00h. Supervisions quinzenals de 50 minuts els dimarts o dijous.

Lloc:
ECPNA. Rda. General Mitre, 203, 1º 2ª. 08023 Barcelona

* L'import inclou taxes administratives de la Universitat de Barcelona

Tres raons per escollir-lo
  • Comprensió de l’estructura i el funcionament mental del nen i de l’adolescent i capacitació per dur a terme un procés psicodiagnòstic complet (abordatge dels símptomes i els trastorns mentals) i la posterior orientació terapèutica.
  • Compta amb pràctiques en diversos centres d'atenció a la infància i adolescència.
  • Inclou seminaris d'aprofundiment, sessions clíniques i supervisions de casos clínics reals que afavoreixen el networking i el recorregut per les diverses corrents del pensament psicoanalític i creen espais de debat i reflexió.
Presentació

El descobriment per Freud de l’inconscient a finals del segle XIX va suposar un abans i un després en l’estudi i el tractament de la psique humana.
Actualment la qüestió principal és el potencial que brinda l’estudi de l’inconscient; l’obertura que possibilita el dispositiu analític i la transferència, ja sigui en hospitals, centres de salut o consultoris. Així doncs, l’originalitat de la invenció freudiana, continuada per múltiples aportacions, contribueix avui dia a interrogar els anomenats nous símptomes i la metodologia per dur-ne a terme el tractament clínic.

El Màster en Clínica Psicoanalítica amb Nens i Adolescents ofereix una formació integral, rigorosa i àmplia dins de l’àmbit psicoanalític i els seus diversos corrents de pensament. Està creat i impartit per professors de l’Escola de Clínica Psicoanalítica amb Nens i Adolescents, associació sense ànim de lucre que des de setembre de 1992 és membre fundador de la Federació Espanyola d’Associacions de Psicoterapeutes (FEAP) i des de 2002 ofereix el màster.

Amb l’objectiu d’establir les bases de la psicoteràpia psicoanalítica en la infància i l’adolescència, així com de facilitar l’abordatge psicoanalític del símptoma i dels trastorns mentals que afecten el nen i l’adolescent per obtenir una correcta orientació terapèutica, el màster s’estructura en dues àrees, una teòrica i l’altra clínica, constantment interrelacionades. Inclou seminaris d’aprofundiment, sessions clíniques, espais de pràctiques i supervisió de casos clínics i afavoreix el recorregut pels diversos corrents del pensament psicoanalític.

Si treballes en l’atenció a menors en temes relacionats amb la salut mental i vols ampliar coneixements sobre la clínica psicoanalítica amb nens i adolescents, aquest és el teu curs.

Acreditació acadèmica
Màster en Clínica Psicoanalítica amb Nens i Adolescents per l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona.

Curs propi dissenyat segons les directrius de l'Espai Europeu d'Educació Superior i equivalent a 60 crèdits ECTS.