Màster en Gestió d'Institucions i Empreses Culturals

14 setembre 2018

* L'import inclou taxes administratives de la Universitat de Barcelona

Tres raons per escollir-lo
  • Creat per donar resposta a la necessitat de formació dels professionals en l'àmbit cultural.
  • Gran equip de professionals experts de l'àmbit cultural.
  • Contribueix a l'articulació i estructuració del dinamitzador cultural.
Presentació

Aquest programa neix amb la pretensió d'ajudar a articular una professió poc estructurada, que busca una legitimitat professional reconeguda i estable. L'ambició era clara, propiciar la formació i reciclatge de professionals en actiu i, de forma creixent, formar noves generacions de recent llicenciats que volen dedicar-se a la gestió d'institucions, projectes, equipaments o serveis culturals.

El marc d'actuació del gestor cultural està molt condicionat per la realitat de la cultura i les seves institucions, pel tradicional predomini de la intervenció pública sobre la gestió privada, per la petita dimensió de la majoria de projectes culturals, o per la gran importància de les relacions interpersonals a l'interior i l'exterior de les organitzacions. Per això, articular un discurs formatiu no ha estat fàcil. Des del 1989, l'equip pedagògic dels cursos de postgrau en gestió cultural de la Universitat de Barcelona ha fet un gran esforç per estructurar continguts, recollir experiències i documentació, elaborar exercicis de simulació i mètodes didàctics per exercitar la curiositat intel·lectual i el sentit comú. El repte d'aquest treball col·lectiu és aconseguir una formació de qualitat al servei de la plena incorporació de professionals competents al si de les diverses institucions, projectes, equipaments i serveis culturals del nostre país.

El curs realitza la seva edició presencial cada dos anys, mentre que l'edició a distància del Màster és anual.

A partir de la promoció 2007-2009, el Màster en Gestió Cultural canvia la seva denominació i passa a dir-se Màster en Gestió d'Institucions i Empreses Culturals.

Acreditació acadèmica
Màster en Gestió d'Institucions i Empreses Culturals per la Universitat de Barcelona.

Curs propi dissenyat segons les directrius de l'Espai Europeu d'Educació Superior i equivalent a 60 crèdits ECTS.