Màster en Control d'Infecció

Final curs:
30 maig 2017
Horari:

Online. Pràctiques clíniques curriculars presencials durant el segon any.

Lloc:
On-Line

* L'import inclou taxes administratives de la Universitat de Barcelona

Tres raons per escollir-lo
  • Màster online pioner a nivell nacional en prevenció, vigilància i control de les infeccions relacionades amb l'entorn sanitari, que compta amb el suport i el patrocini de SEIMC i ACICI.
  • Formació d'experts en el camp de la vigilància epidemiològica, capaços de liderar i gestionar programes per a la seguretat del pacient en l'àmbit de les infeccions nosocomials.
  • Inclou un programa de pràctiques clíniques curriculars en hospitals de referència i en un laboratori de microbiologia, concentrades en una única setmana.
Presentació

Infeccions de localització quirúrgica, bacterièmies relacionades amb els catèters vasculars, autoprotecció del personal sanitari, bioseguretat ambiental, esterilització… són conceptes que cal tenir molt en compte en la prevenció, vigilància i control de les infeccions originades a l'entorn de l'atenció sanitària.

Diferents estudis mostren la relació directa entre risc biològic, morbiditat i mortalitat, essent la prevenció de les infeccions –o, en cas d'infecció, el control– un factor clau en aquesta relació.

A partir de la dècada dels 80 es comença a desenvolupar a Espanya la prevenció, vigilància i control de les infeccions, amb l'objectiu principal de prevenir els riscos biològics –tant en la població com en els professionals sanitaris– i de dotar als sistemes de salut i a la comunitat de mecanismes de vigilància i control, tant en situacions d'atenció normal com en emergències i catàstrofes.

El Màster en Control d'Infecció de l'IL3-UB és pioner a nivell nacional i contribueix a formar als professionals sanitaris com a experts en la prevenció, vigilància i control de les infeccions nosocomials, proporcionant-los els coneixements i habilitats necessaris per a realitzar la seva activitat professional en el camp de la vigilància epidemiològica.

Si ets metge/essa, infermer/a, microbiòleg/a, farmacèutic/a, fisioterapeuta, odontòleg/a, podòleg/a... i estàs interessat en l'àmbit de la prevenció, vigilància i control de les infeccions, aquest és el teu màster.

Acreditació acadèmica
Màster en Control d'Infecció per la Universitat de Barcelona.

Curs propi dissenyat segons les directrius de l'Espai Europeu d'Educació Superior i equivalent a 60 crèdits ECTS.