Modalitat Semipresencial

Experiència de l'alumnat

"M'ha permès aprofundir tant en aspectes teòrics com en eines de realització de projectes, i especialment, en aprendre les noves metodologies de tractament"

María José Gimenez,
Coordinadora del Centre Terapèutic i Jurídic de la Fundació Vicki Bernadet.

Veure el vídeo

Vídeo de presentació

Sr. José Manuel Alonso,
Psicòleg. Consultor en salut i serveis socials.
Director del Màster.

Veure el vídeo

Tipologia:
Màster
Crèdits:

Preu:
4.640 *
Idioma:
Inici curs:
10 novembre 2016
Final curs:
09 setembre 2018
Horari:

On-Line i pràctiques obligatòries presencials (2n any).

Lloc:
On-Line. Pràctiques presencials en el lloc de residència de l'alumne.

* L'import inclou taxes administratives de la Universitat de Barcelona

Tres raons per escollir-lo
  • Formació on-line especialitzada en una àrea de progressiva rellevància social.
  • Visió global del fenomen de la violència familiar (infància, parella i gent gran) per a una detecció i intervenció eficaç en cada cas.
  • Pràctiques obligatòries presencials durant el segon curs, en centres de reconegut prestigi i dins del lloc de residència de l'alumne.
Presentació

En els últims anys la violència en l’entorn familiar ha revestit una especial rellevància a causa de, especialment, una major visibilitat social. Es tracta de diverses formes de violència que delaten un entorn problemàtic, i que porten a una sensibilització social més gran i a una atenció professional més especialitzada.
L’increment de casos denunciats o detectats contribueix a millorar l’estudi sobre la incidència de la violència familiar, a garantir el benestar dels col•lectius més vulnerables i a exigir una major qualitat de les intervencions professionals.

Aquest màster es basa en la convicció que per fer front a aquest fenomen cal comptar amb professionals amb una formació adequada i una visió multidisciplinària de la violència familiar. La capacitat d’anàlisi i de detecció ha d’anar seguida d’una capacitat d’actuació, de manera que es garanteixin unes intervencions comunes i específiques sobre la prevenció, la detecció i el tractament de la violència cap a la infància, la parella i les persones grans.

El màster ofereix els elements conceptuals i pràctics necessaris per a l’anàlisi i abordatge de la violència familiar des de diversos àmbits –social, psicològic, sanitari, educatiu, de seguretat i jurídic– per poder contribuir a la disminució del nombre de casos, a una millor prevenció i detecció, i poder assegurar una ajuda eficaç en els casos en què el problema ja s’ha produït.

Si ets un professional de l’assistència o educació social i vols aprofundir en un tema d’actualitat i d’especial gravetat, o bé en l’exercici de la teva professió has d’atendre persones amb risc d’exclusió social o sospitoses de ser víctimes de violència familiar, el Màster en Prevenció i Tractament de la Violència Familiar t’ajudarà a entendre aquest greu problema, detectar-lo i oferir pautes de prevenció i abordatge.

Acreditació acadèmica
Màster en Prevenció i Tractament de la Violència Familiar: Infància, Parella i Gent Gran per la Universitat de Barcelona.

Curs propi dissenyat segons les directrius de l'Espai Europeu d'Educació Superior i equivalent a 60 crèdits ECTS.

violencia
Aquesta activitat formativa ha rebut el reconeixement de formació d'interès en serveis socials concedit pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.

Col·laboradors