Postgrau en Addiccions Comportamentals i Manipulació Psicològica

14 juliol 2017

* L'import inclou taxes administratives de la Universitat de Barcelona

Tres raons per escollir-lo
  • Aprofundiràs en l’efecte que tenen les noves tecnologies en les addiccions comportamentals, tant en les noves com en les clàssiques.
  • Disposaràs de les estratègies necessàries per aplicar programes d'intervenció amb assessorament psicològic.
  • Compartiràs aula amb psicòlegs i psiquiatres que a la seva activitat diària es dediquen a la prevenció i intervenció de trastorns conductuals. Enfocament multidisciplinari.
Presentació

En els darrers anys, les addiccions comportamentals han experimentat un gran augment, fins al punt que aquests trastorns són considerats un dels més característics de la societat actual.

Les addiccions clàssiques com l'addicció al joc d'atzar, al sexe i a les compres s'han vist modificades per l'auge dels avenços tecnològics. De la mateixa manera, el mal ús de les noves tecnologies, acompanyat d’un conjunt de factors de risc individuals, ha comportat l’aparició de noves dependències com l'addicció a determinades aplicacions d'Internet, als videojocs en línia o a les xarxes socials.

També han augmentat significativament el nombre de casos de manipulació psicològica, ja sigui per vinculació a una persona o secta coercitiva, a una banda juvenil violenta, a un grup escolar que exerceix maltractament psicològic (bullying) o per situacions de dependència emocional.

El Postgrau en Addiccions Comportamentals i Manipulació Psicològica de l’IL3-UB et prepara per tractar aquest tipus de trastorns no només en la teoria, sinó també en la pràctica, a través d'exemples clínics i educatius. El programa ofereix els coneixements i eines necessaris per dur a terme tasques d'intervenció i orientació, així com accions de prevenció i avaluació dels casos.

Acreditació acadèmica
Diploma d'Especialització/de Postgrau en Addiccions Comportamentals i Manipulació Psicològica per la Universitat de Barcelona.

Curs dissenyat segons les directrius de l'Espai Europeu d'Educació Superior i equivalent a 30 crèdits ECTS.

violencia
Aquesta activitat formativa ha rebut el reconeixement de formació d’interès en serveis socials concedit pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.