Postgrau en Estratègia i Gestió de la Comunicació Interna

26 juliol 2018

* L'import inclou taxes administratives de la Universitat de Barcelona

Tres raons per escollir-lo
  • Aprendràs a dirigir un departament de comunicació interna o a assumir-ne les funcions per posar en valor al treballador i aconseguir els objectius empresarials.
  • Impartit per professionals referents, vinculats al sector de la comunicació interna i amb una llarga trajectòria.
  • Coneixeràs el procés de la gestió de la comunicació interna, des de la primera reunió amb l’alta direcció, fins al plantejament del pla de comunicació interna, la gestió de les accions i la seva mesura.
Presentació

Posar el treballador al centre de la companyia com a estratègia ja és una realitat que moltes empreses estan impulsant. Aquest fet, sumat a la irrupció de les noves tecnologies que han propiciat noves formes de relacionar-nos, està comportant un canvi important en la relació empresa-treballador que és vital a l’hora d’aconseguir els objectius de negoci. La comunicació interna és una funció que estan assumint els departaments de comunicació o de recursos humans i, en alguns casos, depèn directament de la direcció general.

El Postgrau en Estratègia i Gestió de la Comunicació Interna et prepara per assumir la direcció d’un departament de comunicació interna o amb aquesta funció, en base als objectius de negoci de l’organització, per la qual cosa el pla de comunicació interna ha d’estar alineat amb l’estratègia de l’organització. Durant el postgrau es treballaran diversos models de comunicació interna, així com els processos per establir fonts d’origen d’informació o “radars d’informació informals”, com focus group o entrevistes, determinació dels públics objectius (o stakeholders), selecció dels canals de comunicació adequats i construcció del missatge adequat (storytelling) per cada un d’ells i per al públic al qual volem arribar. De la mateixa manera, es prendrà consciència de la importància i la necessitat de mesurar les accions de comunicació interna per veure la seva incidència en els objectius de la companyia.

Una de les situacions en les quals la comunicació interna requereix un expertise més gran és davant d’un escenari de crisi, ja que és un element crucial per minimitzar l’impacte negatiu de la reputació de la companyia entre els públics interns i reconstruir la confiança dels treballadors en el projecte empresarial.

El Postgrau contempla un projecte final que desafiarà al participant per tal que pugui aplicar tots els coneixements adquirits, dissenyar mètriques de seguiment de les accions, plantejar un pla de comunicació que contempli l’estratègia i la tàctica, uns objectius, un storytelling i un pla d’acció de situació de crisi.

Acreditació acadèmica

Diploma d'Especialització/de Postgrau en Estratègia i Gestió de la Comunicació Interna per la Universitat de Barcelona.

Curs propi dissenyat segons les directrius de l'Espai Europeu d'Educació Superior i equivalent a 30 crèdits ECTS.

© Institut de Formació Contínua - Universitat de Barcelona C/ Ciutat de Granada, 131 - 08018 Barcelona - Espanya Tel. +34 93 403 96 96 - Telèfon d'Informació: +34 93 309 36 54