Postgrau en Gestió de les Emocions i Relacions a l'Entorn Sanitari

Final curs:
17 juny 2016
Horari:

dilluns i dijous de 17:00h a 21:00h.

Lloc:
IL3 - Universitat de Barcelona. C/ Ciutat de Granada, 131 - 08018 Barcelona

* L'import inclou taxes administratives de la Universitat de Barcelona

Tres raons per escollir-lo
  • Únic postgrau a nivell nacional que desenvolupa les teves competències emocionals per optimitzar la teva tasca assistencial amb pacients i famílies i la relació amb la resta de professionals de la Salut.
  • Obtindràs eines per l'autoconeixement: MÒDUL DE DESENVOLUPAMENT DE COMPETÈNCIES PERSONALS I PROFESSIONALS, amb procés de coaching personalitzat, i MÒDUL DE GESTIÓ DEL BENESTAR, amb Programa MBSR (Mindfulness-Based Stress Reduction) de 24 hores de durada per reducció de l'estrès en l'àmbit sanitari.
  • Inclou cap de setmana d'outdoortraining per treballar l'educació emocional a partir d'un conjunt d'activitats en equip, fóra de l'entorn acadèmic i a l'aire lliure, on el participant posarà a prova les seves habilitats de lideratge, treball en equip, confiança, cohessió, tolerància a la frustració, etc...
Presentació

Les organitzacions sanitàries viuen un moment excepcionalment complex, amb canvi de paradigmes a nivell assistencial, tecnològic i de gestió d’equips i serveis professionals. A la vegada, s'assisteix a una important evolució tecnològica en el diagnòstic i cura de malalties, a la que cal cuidar i no caure en el risc de desatendre el contacte humà en la relació professional sanitari-pacient-família. Per tant, es requereixen professionals sanitaris amb les competències emocionals desenvolupades per tal d’afrontar els nous reptes del sector i per a la millora de la qualitat assistencial.

Conscients d’aquesta realitat, l’IL3-UB crea el Postgrau en Gestió de les Emocions i Relacions a l’Entorn Sanitari, que ofereix als seus professionals un desenvolupament emocional per moure’s amb criteri en contextos de canvi i d’incertesa, on sovint no existeix una resposta completa sense la participació activa del pacient. A través del postgrau, els professionals podràn facilitar el canvi, articulant respostes assistencials a l’alçada dels canvis socials.

La Intel·ligència Emocional és l'habilitat que ens permet prendre consciència de les nostres emocions, sensacions i sentiments i, alhora, comprendre les de les altres persones. Ens ajuda a motivar-nos en la consecució d’objectius, gestionar els nostres impulsos, regular el nostre estat d’ànim, empatitzar amb els altres i evitar que les preocupacions interfereixin a la nostra tasca diària. Es tracta d'una competència imprescindible en les relacions humanes, que actualment no s’educa als graus universitaris de salut i aquesta especialització t'ajuda a adquirir-la.

El programa, impartit amb metodologia experiencial i vivencial, ofereix al professional sanitari els coneixements i eines pel maneig de les emocions pròpies i dels pacients de cara a crear un clima facilitador i propici per a la recerca de solucions i per a la pressa de decisions de forma compartida amb el pacient, millorant així el seu benestar personal, professional i social.

Acreditació acadèmica

Diploma d'Especialització/de Postgrau en Gestió de les Emocions i Relacions a l'Entorn Sanitari per la Universitat de Barcelona.

Curs dissenyat segons les directrius de l'Espai Europeu d'Educació Superior i equivalent a 30 crèdits ECTS.