feb.
2016

BUSINESS AFTERWORKS COMMUNICATION. Periodisme multimèdia: explicar històries amb eines noves.

Inici: 18:30h-20:30h. Activitat de lliure accés.

Amb aquest esdeveniment volem reivindicar la professió de periodista i la manera com s’adapta als nous temps. El periodisme actual és molt diferent que el que es feia fa 10 anys, i això ha estat per conseqüència dels canvis tecnològics i de paradigma periodístic. Els canals ja no són els mateixos i la investigació és més accessible i és per això que el repte és crear contingut de qualitat i d’interès.

El nostre convidat, exalumne del màster de Periodisme BCN_NY i guanyador del Premi Rei d’Espanya de Periodisme 2016 en la categoria digital, entre d’altres, ens explicarà com treballa actualment i quines barreres i oportunitats ha tingut.

Programa de l’esdeveniment

18:30 h – Recepció i benvinguda de l’equip de IL3-UB.
18:35 h – Benvinguda de Roberto Herrscher, Director del Màster de Periodisme BCN_NY
18:55 h – Ponència d’Àngelo Attanasio
19:55 h – Torn de preguntes
20:25 h – Final de l’acte

PONENT

Angelo Attanasio.

Periodista freelance. Editor i productor multimèdia.

Realitza reportatges multimèdia interactius i immersius. Cobreix conflictes, societat, política, cultura i viatges a l’Africa, l’Àsia, Amèrica Llatina, països del Mediterrani i Balcans.

Colaborador amb diaris i revistes europees i internacionals (El Periódico de Catalunya, eldiario.es, La Repubblica, Al Jazeera, Folha de Sao Paulo, etc.). Corresponsal des de Barcelona de diverses capçaleres italianes i internacionals.

Diversos dels seus treballs han rebut mencions i premis internacionals importants. Entre els quals: Premi Rei d’Espanya de Periodisme 2016, Categoria Digital; Premi Periodisme en Positiu 2016; Menció especial Premis Ortega y Gasset 2015, a la millor cobertura multimèdia; Longlist of One World Media Awards 2015, Digital Media Award category; Premi de Periodisme sobre Investigació i Innovació Tecnológica “Tecnalia” (VII edició).

Actualment, està desenvolupant el projecte periodístic Beyond the paradise, un newsgame immersiu sobre les conseqüències del turisme en tres països tropicals (Tailàndia, Zanzibar, República Dominicana). El projecte ha rebut una beca del European Jourlanism Centre (EJC).

Entre 2013 i 2015 va realitzar, amb el periodista Jerónimo Giorgi, els projectes Connecting Africa i Derribando el muro digital, sobre reducció de l’escletxa digital i el rol de les noves tecnologies a les economies africana, asiàtica i llatinoamericana. Els dos projectes s’han finançat amb una beca del European Journalism Centre (EJC).

Des del febrer de 2012 treballa amb Marc Ansaloni al projecte Living on the edge. (Not so) frozen conflicts in European divided cities, sobre ciutats dividides a Europa. El projecte ha rebut una beca de The Pascal Decroos Fund for Investigative Journalism de Bèlgica. Des de l’octubre de 2015 i durant dos anys, l’exposició fotogràfica i multimèdia d’aquest projecte, produïda pel ICIP, recorre diverses ciutats de Catalunya.