Talent Hub

Experience

5 beneficis d'apostar per un coworking per al teu projecte.

Jordi Silvente.

Que els coworking creixin a un ritme del 60% no és casualitat. En un únic espai uneixen coneixement, talent, experiències i, sobretot, capacitat de risc, de manera que si estàs pensant a arrencar un projecte o estàs en la fase inicial de la teva iniciativa són l'entorn ideal per impulsar i assegurar-ne el creixement.

Així ho va explicar Jordi Silvente, president de l'Associació de Coworking de Catalunya CowoCAT i cofundador d'Alpha Espai: “Un coworking no és l'espai en si, sinó la capacitat de dinamització i de donar oportunitats als professionals que hi treballen”, va detallar.

Aleshores... A casa o en un coworking? No ho dubtis, obre la porta i busca el teu lloc!

• Participar en un coworking permet guanyar en mobilitat, tant física com digital, ja que s'estructuren com a xarxes a nivell de ciutat, país i fins i tot en l'àmbit internacional perquè els professionals associats puguin tenir sempre accés a un espai on treballar.
  • És un espai on s’uneix diferents classes d'innovació empresarial, per tant, és altament inspirador: conviuen des d’emprenedors o autònoms fins a microempreses de múltiples sectors i activitats.
  • Permet entrenar-se en les relacions personals i en la pròpia autogestió en l'entorn laboral. Et dóna la possibilitat de compartir coneixements i experiències amb diferents cultures i perfils per complementar el teu propi projecte.
  • És una comunitat viva capaç de generar oportunitats de manera constant, amb professionals openminded disposats a l'intercanvi de coneixements i experiències.
  • Implica una reducció de costos d'infraestructura important per al teu projecte.
La clau del concepte és la seva capacitat de dinamització. No tots els coworking ho tenen clar, per la qual cosa és important que per a l’elecció valoris la xarxa que posen a la teva disposició i com garanteix la transferència de coneixement i competències entre els coworkers (activitats, trobades informals, comunitat real o virtual...). En aquest sentit, un bon element per avaluar la potència d'un coworking és la quantitat de professionals que hi estan adherits, però no només aquells que ocupen espais físics, sinó totes les persones que participen de les seves propostes i són actives a la xarxa del coworking.

A mesura que creixen, els coworking comencen a articular-se com un ecosistema de coneixement compartint iniciatives i generant comunitat més enllà dels seus espais. Per això, si hi participes de manera física o virtual, els beneficis a tall de nous contactes o nous coneixements no trigaran a arribar.