Talent Hub

Experience

Golden Card: les claus per captivar amb un full.

Pere Juárez.

Tens un gran projecte entre mans, però el mercat no ho sap. Necessites impactar i seduir en el menor temps possible i amb la màxima efectivitat. Estàs intentant finançar el teu projecte amb aportacions de les “3F” (family, friends & fools), et trobes davant d’un inversor privat, vols establir un acord de partenariat, necessites incorporar un professional clau al teu equip... Només tens una oportunitat per convèncer: series capaç d’explicar els avantatges competitius i el valor diferencial de la teva iniciativa en un sol full?

De la mateixa manera que a traves de Lego® Serious Play, aconsegueixes portar a la pràctica un design thinking efectiu, per al disseny de noves propostes de mercat, el joc dels blocs et permetrà reconèixer les fortaleses del teu projecte per estructurar allò que Pere Juárez, professor d’Innovació de l’IL3-UB, anomena una Golden Card o la One Page Presentation. Un únic full que és una eina de venda potent capaç de despertar l’interès i la complicitat del teu interlocutor.

UNA GOLDEN CARD NO BUSCA EXPLICAR TOT EL TEU PROJECTE, NOMÉS ALLÒ QUE ÉS NECESSARI

Se centra en allò que és crucial per despertar l’interès del teu interlocutor i aconseguir obrir les noves oportunitats que t’has plantejat

Passos per crear una Golden Card:

- Reuneix el teu equip i convida a cada persona a “construir” les característiques diferencials del projecte.
  Lego® Serious Play té la virtut de donar curs a la creativitat. “Construint” idees, en lloc de pensar-les o verbalitzar-les s’aconsegueix no limitar el potencial resolutiu per qüestions de forma i s’aconsegueixen millors resultats

- Decidiu de manera conjunta quines de les característiques proposades per cadascú es convertiran en la Golden Card.
  Per decidir-ho, pensa sobretot en quin és l’objectiu de la vostra proposta, en què es diferencia del que ja existeix al mercat i quin benefici aporta.

- Desenvolupa-ho de manera molt esquemàtica en un full.
  Per fer-ho, utilitza la tècnica de la piràmide invertida del periodisme, en la qual s’inicia el relat explicat el que és més rellevat i a continuació es deixa pas a la resta de detalls mirant de respondre les 6W: what (què), who (qui), how (com), when (quan), where (on) i why (per què).

I no oblidis que una Golden Card només és vàlida si:

• Respon a l’objectiu que t’has plantejat pel projecte. Vendre, aconseguir finançament, explicar una idea, atraure talent... No vulguis incloure-ho tot. Tenir un objectiu t’ajudarà a aclarir el missatge.
  • Comença explicant el posicionament diferencial de la proposta. El temps és or i has de captivar des de l’inici per aconseguir que es llegeixi tota la pàgina.
  • Entrega detalls dels beneficis. Transmetre l’impacte positiu que tindrà el teu projecte és la via més efectiva per convertir-lo en imprescindible i aconseguir els suports que necessites.
Tal com comenta Pere Juárez, el que té de bo treballar la Golden Card amb Lego® és que no hi ha solucions bones ni dolentes davant dels reptes que es plantegen; simplement hi ha solucions. Per això, facilita la feina de descobrir els elements que no poden faltar a la nostra One Page Presentation. Ja ho diu la dita: poques paraules i ben dites. En els negocis, també.