Talent Hub

Experience

Els llocs de treball i les competències més demanades al sector retail i logística.

Al retail¸ més que en qualsevol altre sector, el client és el rei. Es va fer així d’evident a l’últim speed networking organitzat pel Talent Hub, on empreses B2C i B2B destacades van confirmar que tot i que les formes d’aproximar-se al mercat han canviat, tant els llocs com les habilitats demanades encara tenen a veure amb la capacitat de connectar i satisfer al consumidor.

Els perfils més sol·licitats per les empreses de retail pertanyen a totes les fases del cicle de vida del client: gestió logística i customer service, tal com detallen des d’Ikea; supply chain management i comerç internacional, en el cas de Schneider Electric; a Leroy Merlin, comercials amb vocació per les persones, i segons comenten des d’Axxon, encarregats de botigues amb capacitats de detecció de les tendències del mercat, perfils transversals (de màrqueting, d’operacions...) amb visió innovadora per fer evolucionar el cicle de vida del producte i bussiness process managers (enginyers o perfils ADE) especialitzats en SAP. A Decathlon, com a resposta de la seva aposta per a la internacionalització, estan especialment interessats en responsables de gestió logística i de punt de venda.

Per totes aquestes empreses, l’orientació al client és una competència crucial. És, amb diferència, la competència més demanada. A aquesta competència, Ikea hi suma la capacitat de venda “respectuosa”, molt lligada a una empatia natural allunyada del perfil comercial agressiu. Schneider Electric busca sempre perfils que aporten talent digital com a complement als coneixements funcionals més tradicionals, a més de l’actitud, l’afany de superació i l’orientació al challenge (una combinació justa de gestió del canvi, orientació a resultats i adaptabilitat). A l’orientació al client, Leroy Merlin hi afegeix la capacitat de treball en equip, la iniciativa i el dinamisme, ja que el seu model de comercialització es basa en campanyes sempre diferents amb l’objectiu de sorprendre el mercat. A Axxon detecten que el sector retail busca perfils flexibles i adaptables, capaços de treballar en entorns multiculturals i internacionals, i des de Decathlon afegeixen un alt sentit de la responsabilitat, així com una ferma orientació cap al repte.

Pel que fa als cicles de contractació, varien segons les organitzacions: empreses de venda directa i al detall com Ikea o Leroy Merlin basen els seus processos de recruitment en campanyes específiques (d’estiu, d’hivern i de nadal, principalment), que, segons expliquen, representen una oportunitat excel·lent per començar a formar part de l’equip i consolidar una carrera. En empreses B2B com Schneider Electric o les que assessora Axxon els processos solen ser permanents, per la qual cosa es recomana estar sempre atent a noves oportunitats