Talent Hub

Experience

6 recomanacions perquè flueixis en el teu treball.

Juan Carlos Cubeiro.

Tal com explica Juan Carlos Cubeiro, head of Talent de Manpower Group i mentor de l'Àrea de Coaching de Human Age Institute, hi va haver una edició del Premi Nacional d'Art que va quedar deserta. S’hi van presentar un desconegut Pablo Ruiz Picasso i un ignorat Joaquim Sorolla: cap dels dos es va emportar el guardó. Picasso, decebut, va emigrar a París. Poc després d'arribar a la ciutat de la llum, en una ruptura radical del seu estil, va pintar Les senyoretes d'Avinyó. Acabava de néixer el cubisme.

Què hauria passat si hagués guanyat el Premi Nacional? Segurament, repetiria una vegada i una altra l'estil amb què havia aconseguit el reconeixement negant-se l'oportunitat d'explorar nous àmbits pictòrics. Així, el que en un principi va ser un menyspreu, es va convertir en una oportunitat. Picasso va continuar fent el que millor sabia: pintar. Gràcies a això, va canviar la seva vida i, de passada, la història de l'art.

Fluir per liderar

Què fem les persones quan millor ens surten les coses? Fluir, com Picasso a París: se'ns passa el temps volant, som feliços, creem i sumem... Però quan passa això? Tal com detalla Mihaly Csíkszentmihályi en la seva Teoria de l'Experiència, quan trobem un repte que ens motiva, que és assolible i elevem les nostres capacitats a l'altura d'aquest desafiament. ¿I si a més d'això aconseguim que altres flueixin? Influïm. I si coordinem el treball de tots aquells que estan fluint? Confluïm.

SI FLUÏM, INFLUÏM I CONFLUÏM ESTEM LIDERANT

Llavors, per ser bons líders, hem de començar per fluir, ja que és un estat que permet explotar el màxim potencial del nostre talent. I el talent, tal com explica Juan Carlos Cubeiro, és el bé més preuat en les organitzacions avui dia: “Hem passat del capitalisme al talentisme”. Una nova era en què la creativitat i la intuïció són valors a l'alça, en la qual importa el que fas, no el que ets, i en què la generositat és la competència clau: donar i rebre sempre suma.

Com convertir el ‘flux positiu’ en resultats

Només un 10% de les persones aconsegueixen fluir en el seu treball. La clau per fer-ho està en descobrir aquell desafiament que potencia les nostres capacitats i treballar per assolir-lo. Per això, si provoquem aquest estat difícil i desitjat, no hem de perdre l'oportunitat de transformar la nostra experiència en resultats a través de 6 senzilles recomanacions:
  • Dissenya. Dibuixa les teves propostes i idees. No prioritzis només la teva funció.
  • Relata. Articula la resposta al desafiament en forma d'història. No et centris exclusivament en arguments.
  • Crea simfonies. Impulsa la formació d'equips de treball. T'asseguraràs una aproximació al repte molt més integral.
  • Empatitza. En aquest procés, comprèn l'altre encara que no l’entenguis. Resoldre un repte implica molt més que lògica.
  • Juga. Passa-t'ho bé resolent el repte. No només és efectiva la serietat.
  • Dóna significat. No oblidis mai el propòsit més elevat de la teva feina que no és únicament acumular.