Talent Hub

Experience

6 claus per triomfar en un speed networking.

Daniel Núñez.

Aconseguir ser inoblidable en dos minuts és difícil, però no impossible. Tal com explica Daniel Núñez, talent advisor de Human Age Institute de ManpowerGroup, l’speed networking és una eina útil per obrir futures oportunitats laborals posant en valor el teu talent davant de directius i recruiters en un breu espai de temps.

Perquè puguis treure màxim partit a aquest tipus de trobades one-to-one tan breus com intenses, tingues en compte que:

- La modèstia es queda a casa. Fer speed networking és despertar l'interès en l'altre pel nostre perfil. Per això, no tinguis por de potenciar allò que fas bé, i només si ho tens molt identificat, explica allò que et diferencia dels altres professionals.

- La clau és deixar clar el teu objectiu. Abans d'un speed networking planteja't què vols que recordin de tu després de la trobada i articula un discurs que posi el focus en aquest element.

- Sense sacrificar el teu objectiu, no repeteixis sempre un discurs únic. Adapta el teu “pitch” al context en què es desenvolupa la trobada i a les característiques de l’interlocutor.

- A nivell de llenguatge verbal, és vital ser organitzat, concret i senzill. Per a això utilitza frases curtes i parla sempre en positiu. En relació amb el llenguatge no verbal, intenta generar empatia: que els nervis no t’esborrin el somriure o impedeixin que emfatitzis amb les mans.

- No deixis passar cap oportunitat perquè cap contacte és inútil. Construir xarxes sempre és positiu per a la teva carrera professional.

- I no t'oblidis que fer networking no es tracta d'aconseguir una oferta laboral immediata. És una inversió de futur que permet posar el teu perfil en valor en el mercat a través d'un discurs directe però mai agressiu.

L'estructura bàsica d'un “pitch” professional per a un speed networking, o per qualsevol altra situació en la qual tens només una oportunitat d'impactar, seria:

• 5”. Bon dia. El meu nom és (____) i sóc (etiqueta professional segons l'objectiu)
  • 1’30”. Discurs en què s'explica allò que sé fer bé, què em diferencia i què vull aconseguir
  • 10”. Comiat amb una pregunta oberta del tipus “Quan ens podem veure per entregar-te més detalls del meu perfil?” Intentant concretar al màxim possible les pròximes vies de contacte
Si veus que ets capaç d'articular un discurs en menys d'aquest temps, no et preocupis. És preferible ser breu i no córrer el risc de ser repetitiu o dispers.