Talent Hub

Experience

10 dinàmiques per impulsar el talent en una empresa.

Juan Carlos Cubeiro.

Quan fem el que ens agrada i elevem les nostres capacitats a l'alçada dels reptes que ens plantegem estem fluint. La primera de les característiques de tot líder. Quan aconseguim impulsar aquesta dinàmica en altres, estem influint. El segon dels elements del lideratge. I si aconseguim influir, ja podem centrar-nos en el tercer dels elements del lideratge: confluir, és a dir, fer coincidir en un mateix lloc el talent i provocar-ne la col·laboració per aconseguir un objectiu comú, allò que tota empresa necessita per créixer.

Una organització capaç de provocar la confluència és una organització coherent. Una característica que segons Juan Carlos Cubeiro, head of Talent de Manpower Group i mentor de l'Àrea de Coaching de Human Age Institute, s'aconsegueix impulsant 10 dinàmiques molt concretes.

Com ser una empresa coherent on conflueix el talent:
  • Fer una bona selecció del talent. El desenvolupament de l'empresa és menys possible si no aconsegueix localitzar i incorporar perfils de competències complementàries però amb valors homogenis. Segons Davos, Espanya ocupa la posició 121 de 190 països en relació amb les seves pràctiques de selecció i desvinculació de professionals a l'empresa.
  • Redefinir la humilitat a través de l'aprenentatge. Els professionals de la companyia han de ser conscients que aprendre i formar-se no vol dir no saber, sinó que s'està treballant per ser millor. Per això, les organitzacions coherents sempre compten amb líders/coach, figures capaces d'impulsar el desenvolupament dels seus equips.
  • Millorar radicalment la qualitat directiva. El 60% de la competitivitat de l'empresa rau en la capacitat dels seus líders. Per això, més enllà de frases grandiloqüents, és imprescindible que el líder faci avaluacions contínues del seu acompliment amb KPI concrets i mesurables.
  • Reconnectar amb els valors. Són la base que sosté el creixement de l'organització, allò que marca el camí. S'ha de procurar que els valors no entrin en conflicte entre si: impulsar-ne uns no vol dir menysprear d’altres.
  • Impulsar una nova gestió de l'acompliment. Avaluar els professionals de l'empresa des d'una mirada objectiva (Li pagaria més pel que està fent? ¿M'agradaria tenir aquest perfil en el meu equip? Està en risc de baix rendiment?) i fer-ho en el context de la companyia, no per separat.
  • Impulsar una autèntica política de carreres professionals. Si les organitzacions no ajuden a créixer a les persones que conformen els seus equips, inevitablement, se'n van. Treballar aquest desenvolupament sobre la teoria de les 8 àncores de carrera d'Edgar Schein és un bon punt de partida.
  • Valorar el lideratge. Impulsar entorns en què sigui possible traslladar la visió de futur del líder a l'equip i fer-la realitat a través de la inspiració i el treball.
  • Fomentar l'orgull de pertinença i l'esperit d'equip. Practicar el reconeixement i els rituals de manera alineada amb els valors de l'organització per afavorir el sentiment de “sentir-se únic” en cada persona.
  • Practicar la desvinculació elegant. En finalitzar la relació amb l'organització, el professional ha de sentir-se un “ex” orgullós de la seva firma. Això afavoreix la normalitat del procés, provoca menys estrès als implicats i concreta la responsabilitat social corporativa de l'empresa.
  • Crear una organització capaç d'atreure talent. Com? Construir una marca de lideratge, avaluar i valorar constantment el talent, aprofitar qualsevol oportunitat per impulsar l'aprenentatge, detectar on és el top talent i treure'l de la zona de confort perquè no s'acomodi, i fomentar la diversitat d'edat, cultura i competències entre els professionals.