Gaudir UB. Historia y Antropología

Bucaners, esclaves fugitives i mariners amotinats

Sol·licita informació Matricula't

Dades bàsiques

dimarts de 12.00h a 14.00h
17/1/2023
21/3/2023
Edifici El Carme
Carrer Francesc Layret 78-82, 08911
Badalona
Tanca

Procés de matriculació

Per iniciar el procés de matrícula hauràs de seguir els passos següents:

1 - Identifica’t

Si ja tens un usuari del nostre Campus Virtual, pots utilitzar les dades d’accés. Si encara no disposes d’un, podràs registrar-t’hi en iniciar el procés de matrícula.

2 - Omple el formulari de matrícula

Indica’ns les teves dades personals per poder tramitar la matrícula.

3 - Introdueix el codi de descompte si formes part d’un col·lectiu amb tarifa reduïda

Trobaràs tots els descomptes disponibles a l’apartat “Preus i descomptes” de la fitxa del curs.

4 - Configura el mètode de pagament i formalitza la teva matrícula

Has de realitzar tots aquests passos abans de l’inici de curs per finalitzar correctament el procés de matrícula.

Continuar matrícula

Comunitats de resistència a Amèrica durant els segles XVI-XVIII

En aquest curs s'analitzen els diferents grups humans que s'oposaren al sistema colonial americà, oposició que, a vegades, fou frontal —atacs a forts, viles i naus— i que, altres vegades, simplement consistí en una fugida cap a la selva o cap a illes oblidades.

Les persones que visqueren al marge o contra la societat colonial foren, entre d'altres, els bucaners, que esdevingueren pirates; els esclaus fugitius, agrupats en quilombos, i els indígenes, que hagueren de canviar hàbitat i costums per fer front a un nou enemic.

En cada sessió es descriurà la vida, la lluita i les aliances d'aquests grups en les diferents regions d'Amèrica: des de l'illa de la Tortuga i el Quilombo dos Palmares fins a les tavernes de Nova York, des d'on mariners, prostitutes i esclaus conspiraren per rebel·lar-se.

1. El comunal i els territoris no privatitzats a la Catalunya de l'Edat Mitjana
2. Expulsió d'Europa de vagabunds, desertors i bandits, i naufragi del "Sea Adventure"
3. Bucaners i filibusters de la Hermandad de la Costa
4. Tràfic d'esclaus: captura a l'Àfrica, transport i resistència
5. Quilombo dos Palmares
6. Esclaus fugitius i rebel·lions d'esclaus i resistència indígena
7. Cinema i còmics de pirates i revoltes
8. Dones pirates i cèlebres filibusters
9. Taverneres i mariners contra l'explotació colonial
10. Insurreccions a Haití

Professorat

Dr. Rodrigo Robledal, escriptor especialitzat en moviments socials i historiador de la Universitat de Barcelona.

Preus i descomptes

Duració del curs

Públic en general

Col·lectius amb descompte

20 hores 166.00€ 139.00€

Per poder beneficiar-se de qualsevol descompte, aquest s’haurà d’introduir degudament en el moment de fer la inscripció. Un cop finalitzat el procés de matrícula, no s’aplicarà cap descompte.

A l’inici del procés de matriculació, el preu del curs es mostra sense descompte fins al moment en el qual l’interessat introdueixi el codi del col·lectiu al qual pertany. Els codis són:

• Comunitat UB: (MUB90U9B)
    Alumnat
    Personal d’administració i serveis
    Personal docent i investigador
    Membres del Grup UB
    Estudiants i antics estudiants de Gaudir UB, Els Juliols UB, Escola d’Idiomes Moderns, Universitat de l’Experiència i Estudis Hispànics
    Socis del col·lectiu Alumni UB
    Alumnes preinscrits a la Universitat de l’Experiència

• Comunitat IL3-UB: (MUB90U9B) (alumnes, treballadors, docents).
  • Veí de Badalona: (VBA82U9B) només per als cursos impartits a Badalona.
  • Subscriptors del diari ARA (SDARAU9B)
  • Usuaris amb carnet de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona i de Biblioteques de Barcelona (UBB12U9B)
  • Socis del TresC, Comunitat de Cultura (TR3SC9UB)
  • Membres del Col·legi Oficial de Metges de Barcelona (CMB56U9B)