IL3-UB i Obra Social "la Caixa" s'uneixen per millorar la cura de les persones dependents.

28.05.2018

Les entitats creen un projecte conjunt destinat a millorar la formació dels treballadors no professionals que tenen a càrrec persones dependents.

Només a Catalunya, més de mig milió de persones són dependents. Ja sigui per discapacitats físiques i psíquiques o per malalties degeneratives, gairebé un 10 % de la població catalana necessita l'ajuda d'una altra persona.

És una realitat que tothom coneix i que impacta en moltes famílies. Per ajudar a la situació d'aquestes persones i augmentar-ne qualitat de vida, IL3-UB i Obra Social “la Caixa” s'han donat la mà en un nou projecte.

Un treball que requereix paciència i empatia

Les ajudes a persones dependents havien decrescut en els darrers anys i molts dels treballadors encarregats de les seves cures no eren professionals.

En moltes ocasions, els familiars, amics o persones sense cap experiència en l'àmbit que dediquen una part del seu temps a atendre i cuidar els seus éssers estimats no compten amb una especialització acadèmica que els prepari per a la tasca.

Per això, IL3-UB ha organitzat amb la col·laboració d’Obra Social “la Caixa” i la Fundació Domusvi un programa formatiu per a cuidadors no professionals de persones en situació de dependència.

“És un programa que dirigim a cuidadors no professionals que atenen de forma continuada una persona en situació de dependència per proporcionar-los les habilitats necessàries per a la millora de la qualitat de l'assistència”, s'assegura des de IL3-UB.

“Facilitem eines que els permetin viure l'experiència de cuidar d'una manera positiva, al mateix temps que es genera una xarxa de suport compartint les seves experiències amb persones en la mateixa situació”.

El programa s'impartirà al centre de IL3-UB al llarg de cinc mesos. Començant el juny, les sis sessions totals que conformen el programa s'estructuraran en mòduls de 2,5 a 3 hores. L'assistència és gratuïta fins a completar les places, gràcies a la donació d'Obra Social “la Caixa” i al compromís social de IL3-UB.

Una formació professional

Per aconsellar els alumnes i ensenyar-los les millors maneres de tractar amb l'estrès i alimentar o mantenir la higiene de la persona dependent, així com les millors tècniques de mobilització postural, el curs comptarà amb professionals de la Fundació DomusVi.

DomusVi és la major xarxa de centres i serveis d'atenció a les persones i forma part del grup internacional a càrrec dels principals operadors europeus d'atenció a la dependència. Ofereix atenció especialitzada a grans i a persones amb problemes de salut mental o discapacitat i els seus treballadors seran els que instrueixin els assistents al curs d'IL3-UB.

En paraules de Javier Jiménez Calavia, Director de la Fundació Domusvi, “els cuidadors no professionals, la major part dels quals suporten una enorme càrrega emocional d'estrès físic i psicològic i sentiments contradictoris, necessiten aquesta formació per poder atendre la persona que cuiden i per aprendre a cuidar-se ells mateixos”.

El compromís amb la societat

El projecte emprès per IL3-UB juntament amb Obra Social “la Caixa” servirà per dotar els cuidadors de coneixements, però també per compartir i trobar una comunitat que pot donar-los suport.

Els cuidadors suporten una càrrega emocional molt pesada i durant el curs també podran trobar una xarxa amb la qual compartir experiències i consells que els ajudin en situacions desconegudes.

A més, la certificació d'IL3-UB obtinguda en acabar el curs avalarà la formació rebuda, de manera que el cuidador podrà comptar amb la validació de la institució en cas d'oferir els seus serveis a altres persones dependents.

Si vols veure més informació, fes clic aquí
© Institut de Formació Contínua - Universitat de Barcelona C/ Ciutat de Granada, 131 - 08018 Barcelona - Espanya Tel. +34 93 403 96 96 - Telèfon d'Informació: +34 93 309 36 54

• BBVA