La Universitat de Barcelona celebra els 25 anys del seu Institut de Formació Contínua-IL3.

26.02.2018

L'Edifici Històric de la UB va acollir l'acte de commemoració de l'IL3, on van reunir-se personalitats emblemàtiques d'una institució clau en temes de formació.

L’aposta pionera de la Universitat de Barcelona per oferir una formació contínua que contribuís a fer que professionals i organitzacions creixessin dintre del mercat laboral va celebrar els seus 25 anys amb un acte de commemoració a l’Edifici Històric de la UB.

L’esdeveniment realitzat a l’enlluernador Paranimf de l’Edifici Històric va ser conduït pel periodista Josep Cuní, i va comptar amb la presència d’una taula composta per personalitats clau dintre de la institució com; el rector de la UB i president de l’acte, Joan Elias, el director de l’IL3, Guillem Íñiguez, l’exrector de la UB, Josep Maria Bricall, el president del Consell Social, Joan Corominas i l’expatró de la Fundació Bosch i Gimpera, Rafael Foguet.

“Ara no hi ha universitat que no ho faci, però l’any 1993 vam decidir mirar al futur i arriscar amb una visió clara de les necessitats que caldria respondre des de l’àmbit universitari. I volem donar continuïtat a aquest projecte per tants anys com sigui possible”, assegurava el rector de la UB, Joan Elias.

Un homenatge sentit

Aprofitant l’alçada de l’acte, i en línia amb la intenció de reforçar el paper de l’IL3 com a centre de referència a la formació permanent, el rector Joan Elias va anunciar la creació de dos premis que reten homenatge pòstum a les figures dels Sr. Francesc Santacana i Sr. Joan Maria Malapeira.

El rector va lliurar també una placa reconeixement a la viuda de Francesc Santacana, Cristina Ametller, en un moment emotiu precedit per la representació de la cançó popular “Russinyol” per part del cor de la UB.

Santacana era una persona creativa, instintiva, que no podia deixar de pensar en millores i canvis pel seu àmbit de treball. Ell va ser una peça fonamental per posar en marxa el que avui és l’IL3 i només queda desitjar una llarga i fructífera vida a la institució”, va afirmar Rafael Foguet, expatró de la
Fundació Bosch i Gimpera.

Líder en la formació permanent

Amb l’esperit d’aquests primers emprenedors va néixer a Barcelona el concepte del long life learning que representa les tres eles de l’IL3 i que, al llarg de 25 anys, ha vist passar a més de 63.000 alumnes dels cinc continents per les seves aules.

Una d’elles va ser Anna Segarra, directora financera de Tech Data que va aconseguir instaurar a Barcelona un centre d’operacions europees. “Estic molt orgullosa d’haver triat la meva formació i ho tornaria a fer una altra vegada”, declarava l’exalumna.

Anna Segarra va participar en el MBA interuniversitari ofert per l’IL3, possible gràcies als professors d’aquest programa que formen part d’un total de més de 3000 docents que comparteixen el seu coneixement a les aules, a la interacció amb 1800 institucions internacionals i, sobretot, al treball dels més de 1000 professionals que formen part del centre de la Universitat de Barcelona.

“L’IL3 és, per damunt de tot, l’equip que hi treballa. Ens sentim part d’aquest gran projecte, fent realitat entre tots el somni d’aquells que un dia es van atrevir a somniar” asseverava Carles García, treballador de l’IL3-UB.

Per 25 anys més

La projecció al món de la universitat i de l’IL3-UB es veuen reflectits clarament amb el màster de periodisme fundat pel conductor de l’acte, Josep Cuní. La col·laboració de 20 anys amb Columbia University ha permès aprendre de la millor escola en periodisme, il·lustrant “un magnífic treball de l’IL3” que Cuní “espera que sigui per molts anys”.

El projecte posat en marxa al Palau de les Heures en 1993 segueix creixent i adaptant-se a les necessitats de la societat civil i del teixit empresarial, sent un motor econòmic i cultural del país amb base pròpia al districte 22@. En paraules de l’actual director de l’IL3, Guillem Íñiguez, “cal agrair als estudiants, professionals i tots els directors que m’han precedit al càrrec, i fer valdre la rellevància de l’IL3 al dia d’avui”.
© Institut de Formació Contínua - Universitat de Barcelona C/ Ciutat de Granada, 131 - 08018 Barcelona - Espanya Tel. +34 93 403 96 96 - Telèfon d'Informació: +34 93 309 36 54

• BBVA