Es clausura amb èxit la primera promoció del Programa de Desenvolupament per a Directius de Sercotel Hotel Group i l'Institut de Formació Contínua-IL3 de la Universitat de Barcelona.

26.03.2019

Els participants del primer Programa de Formació en Lideratge de la cadena d'hotels Sercotel, dirigit als seus directors d'hotels i directors potencials, han rebut la Certificació Acadèmica de l'Institut de Formació Contínua-IL3 de la Universitat de Barcelona en dos esdeveniments de clausura del Programa realitzats a Madrid i a Barcelona.

Els participants del primer Programa de Formació en Lideratge de la cadena d’hotels Sercotel, dirigit als seus directors d’hotels i directors potencials, han rebut la Certificació Acadèmica de l’Institut de Formació Contínua-IL3 de la Universitat de Barcelona en dos esdeveniments de clausura del Programa realitzats a Madrid i a Barcelona.

L’any 2018, Sercotel Hotel Group va apostar per aquest nou projecte de formació interna en col·laboració amb IL3-UB en el qual van participar 21 empleats a nivell nacional. El resultat ha estat el desenvolupament i la implementació dels cursos “Leadership Management Program”, adreçat a directors de la cadena hotelera, i “Leadership Development Program”, orientat a aquells treballadors amb potencial per convertir-se en futurs directors.

La resposta al programa per part dels participants ha estat molt positiva. “Ha estat un programa molt complet que ens ha permès reconèixer i descobrir facetes nostres que teníem adormides, així com aprendre noves tècniques per millorar la nostra gestió com a líders en el dia a dia dels nostres hotels”, ens explica Raúl García, director de l’Hotel Sercotel Alcalá 611 de Madrid i participant d’aquesta primera promoció.

El programa formatiu està dissenyat a mida, tenint en compte les necessitats de Sercotel Hotel Group, l’objectiu estratègic del qual, a nivell corporatiu, ha estat apostar per la formació transversal del seu personal per assolir l’excel·lència qualitativa. A més de continguts de màrqueting i finances, també s’han treballat temes centrals per a Sercotel, com ara la creativitat i la comunicació interna per així millorar la qualitat del servei al client.

“En el meu cas particular, no feia ni dos mesos que m’havia incorporat com a manager de l’equip quan vam iniciar el curs” afirma Eva Pedro, Head of Marketing Services a Barcelona i participant del curs Leadership Development Program. “Aquest curs m’ha permès adquirir uns coneixements, unes pautes i unes dinàmiques que han millorat la relació amb l’equip, i m’ha ensenyat a potenciar les virtuts dels integrants de l’equip i reforçar el suport en els punts més dèbils”.

La metodologia del programa se centra en l’aprenentatge des de l’autodescobriment, prenent com a punt de partida les pròpies experiències dels participants en els seus llocs de feina. El programa ha tingut una durada de 12 mesos i s’ha dividit en quatre blocs temàtics: “Creixent com a líders”, “Competències i valors”, “Àrees funcionals” i “Motors de canvi”. El programa combina sessions presencials amb formació online per potenciar la col·laboració i la reflexió grupal. A més, tenint en compte els resultats obtinguts pels participants en el DISC, al llarg de tot el programa han treballat el seu perfil de personalitat, els seus punts forts i els dèbils, així com la comunicació i el desenvolupament personal.

“Haver completat aquest programa formatiu sobre lideratge dona un enfocament clar al meu currículum de cap on s’ha de dirigir el management avui en dia, col·locant la gestió de persones al punt de mira”, diu Raúl García. Per a Eva Pedro, “el curs m’ha nodrit de pautes, escenaris i comportaments necessaris per millorar la gestió global d’un equip, tenint en compte els diferents perfils de persones que pots trobar-te quan lideres una àrea. Estic molt agraïda amb el curs i, a dia d’avui, segueixo aplicant els coneixements adquirits.”

Després d’aquest èxit i dels bons resultats de la primera promoció, aquest mes s’inicia la segona edició  del programa de formació de Sercotel Hotel Group juntament amb l’IL3-UB. Comptar amb l’aval de la Universitat de Barcelona i obtenir un certificat en extensió acadèmica, “dota de valor i magnitud aquest curs” assegura l’Eva.

Sercotel Hotel Group és una de les principals cadenes hoteleres d’Espanya amb 154 hotels en 104 destins repartits per Espanya, Andorra, Portugal, Colòmbia, Mèxic, Equador i Panamà. La seva filosofia corporativa és “Primer de tot, les persones”, i es posa en pràctica amb aquesta segona promoció de formació interna, un cop més, acompanyada per l’IL3-UB.

© Institut de Formació Contínua - Universitat de Barcelona C/ Ciutat de Granada, 131 - 08018 Barcelona - Espanya Tel. +34 93 403 96 96 - Telèfon d'Informació: +34 93 309 36 54

• BBVA