Cicle de Vida dels Mètodes Analítics. Des del...

Afegir a favorits
Indústria farmacèutica

Cicle de Vida dels Mètodes Analítics. Des del Desenvolupament a la Validació, Transferència i Verificació. Nova ICH Q14 i Capítol <1220> de l'USP.

Cursos en industria farmacéutica 2021

Dades bàsiques

Hores

17/5/2021 - 19/5/2021

Modalitat

17 i 19 de maig de 2021. Horari: de 15 h a 19 h.

(El preu inclou les taxes administratives de la Universitat de Barcelona)

Presentació

Revisar el concepte de la gestió del cicle de vida aplicat als mètodes analítics analitzant els canvis previstos a la revisió en curs de l’ICH Q2(R1), la proposta de la nova ICH Q14 i l’esborrany del capítol <1220> de l’USP. Revisar l’aplicació de l’AQbD durant el desenvolupament d’un mètode anàlisi i els requisits que apliquen als diversos mètodes analítics que ens podem trobar al laboratori d’anàlisi, en funció de la seva natura i també del seu origen, per assegurar la fiabilitat de les dades que generen i el seu compliment regulador.

Acreditació acadèmica

Certificat d'Assistència per l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona.

Programa detallat primer dia

15.00 h - 15.30 h

Presentació grup / Introducció.

15.30 h - 16.25 h

Cicle de vida d’un mètode analític. Revisió del capítol <1220> de l’USP, revisió de l’ICH Q2 (R1) i nova ICH Q14. Etapes del cicle de vida: desenvolupament, qualificació i CPV.

16.25 h - 16.30 h

16.30 h - 17.15 h

Exercici desitjat d’un procediment analític: ATP, biaix i precisió i regles de decisió.

17.15 h - 17.45 h

17.45 h - 18:45 h

Etapa 1: Desenvolupament del mètode d’anàlisi. Aplicació d’AQdB al desenvolupament de mètodes analítics.

18:45 h - 19:00 h

Dubtes i preguntes.

Programa detallat segon dia

15.00 h - 17.00 h

Etapa 2: Qualificació o validació. Característiques per validar i criteris d’acceptació. Paràmetres a tenir en compte segons la natura i l’aplicació del mètode. Exemples. (Pausa de 5 minuts a les 16 h).

17.00 h - 17.30 h

17.30 h – 18.15 h

Etapa 3: CPV. Estratègia de control analític i monitoratge en continu.

18.15 h – 18.45 h

Exercicis pràctics / Col·loqui. Es realitzaran exercicis pràctics per consolidar els conceptes exposats. També es comentaran casos pràctics que presentin els assistents.

18.45 h – 19.00 h

Dubtes i preguntes.

Destinataris

Responsables i tècnics de tots els nivells que treballin a laboratoris d’anàlisi, així com integrants de les àrees de control de qualitat i garantia de qualitat que desitgin revisar els requeriments reguladors que ha de complir un mètode analític utilitzar per a l’anàlisi d’un producte farmacèutic i desitgin ampliar els seus coneixements sobre les diverses fases de cicle de vida d’un mètode d’anàlisi, des de l’aplicació de l’AQbD durant el seu desenvolupament fins a una adequada verificació durant el seu ús.

Coordinació

Sra. M ª Dolores Solsona
Directora de Control Analític. Laboratoris Towa Pharmaceutical Europe CO., LTD.

Ponents

Sra. M ª Dolores Solsona
Directora de Control Analític. Laboratoris Towa Pharmaceutical Europe CO., LTD.

Descomptes

Amb la voluntat de facilitar-te l’accés a la formació, t’oferim la possibilitat d’aplicar descomptes en el moment de fer la matrícula. Els descomptes poden variar segons el tipus d'estudis o la titulació que vulguis cursar i el nombre de crèdits del programa en el qual et vols matricular, el col·lectiu, i la comunitat a la qual puguis acreditar la condició de beneficiari.

Posa’t en contacte amb nosaltres a través del formulari que trobaràs a la fitxa de la pàgina web i t’informarem àmpliament dels descomptes i facilitats de pagament que posem al teu abast.

COL·LECTIUS AMB DESCOMPTE:

• Alumnat o exalumnat de la Fundació IL3-UB.
  • Alumni UB amb quota màster.
  • Col·legis, associacions professionals i altres entitats.
  • Col·lectius amb descompte matrícula corporativa o entitat col·laboradora.
  • COFB (Col·legi Oficial de Farmacèutics de Barcelona). 50% de descompte.
  • AEFI (Asociación Española de Farmacéuticos de la Indústria). 20% de descompte.

A més a més, disposem de descomptes específics i per altres col·lectius. Pots ampliar la informació al següent enllaç

Recorda confirmar, en el moment de validar la teva matrícula, si ets beneficiari d'algun dels nostres descomptes. L’aplicació dels descomptes no té caràcter retroactiu. Per poder beneficiar-te de qualsevol descompte ofert per l’Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona hauràs d’acreditar degudament que ets beneficiari abans de l’inici del curs. Si tens qualsevol dubte, no dubtis a consultar amb una de les nostres assessores.

La majoria dels nostres programes (tan presencials com en línia) compleixen els requisits per ser bonificats a través de la Fundació Tripartida. Si desitges més informació per tramitar la bonificació per a la teva empresa, consulta amb la teva assessora en el moment de formalitzar la matrícula.

Condicions:

• No s'aplicarà cap descompte que no estigui acreditat.
  • Els descomptes no són acumulables.
  • No s'aplicaran descomptes una vegada iniciat el curs.
Sol·licita informació
FUNDACIÓ INSTITUT DE FORMACIÓ CONTÍNUA DE LA UNIVERSITAT DE BARCELONA com responsable del tractament tractarà les teves dades amb la finalitat d'atendre la teva petició. Pots accedir, rectificar i suprimir les teves dades, així com exercir altres drets consultant la informació addicional y detallada a la nostra Política de Privacitat
He llegit i accepto les condicions esmentades a la Política de Privacitat sobre el tractament de les meves dades per gestionar la meva petició sobre el curs de la convocatòria vigent i de futures.
Vull rebre informació respecte d’altres programes, activitats i serveis relacionats.

IL3-UB. Institut de Formació Contínua

Adreça: