Identitat, Convivència i Mediació Intercultur...

Afegir a favorits
Empresa, Transformació i Sostenibilitat

Identitat, Convivència i Mediació Intercultural

13 setmanes
Postgrado cultura de la paz

Dades bàsiques

Acreditacions

Curs d'especialització

21/3/2022 - 23/6/2022

Modalitat

(El preu inclou les taxes administratives de la Universitat de Barcelona)

Matrícula oberta

Presentació

Davant l'enorme diversitat en el món social glocal, quina és la identitats de l'ésser humà?. La llibertat, la intel·ligència i la capacitat d'estimar són alguns dels eixos transversals per a l'organització de noves estructures socials que facilitin la construcció d'una societat més cohesionada i en pau. En aquest curs universitari ens endinsarem en vies de mediació intercultural i en les unitats geogràfiques humanes construïdes a partir d'una base que permeti assumir les nostres responsabilitats històriques, facilitar noves condicions de convivència i consolidar una cultura de pau reparant i transformant els conflictes identitàris.

Objectius

• Aproximar-se al tema de la solidaritat i el seu paper en la convivència social. Adquirir les eines necessàries per tal d'incrementar els índexs de solidaritat en un col·lectiu.
  • Reflexionar sobre el rol que juga la construcció de la identitat individual i col·lectiva en els processos de convivència social.
  • Estudiar el paper dels agents socials en la construcció d'una societat més justa, inclusiva i democràtica que conjugui el bé dels presents amb el de les generacions futures.

Acreditació acadèmica

Certificat de Superació de Mòdul per la Universitat de Barcelona.

1. Identitats inclusives i/o excloents
1.1. La construcció de la identitat.
1.2. El fonament de les identitats.
1.3. Identitats i germanor existencial

2. Convivència intercultural i mediació intercultural i comunitària
2.1. Societat civil i les estructures socials.
2.2. Les unitats geogràfiques humanes.
2.3. Comunitats socials adultes i convivència intercultural.
2.4. Mediació intercultural i comunitària.

3. Llibertat social corresponsable
3.1. Llibertat i alteritat.
3.2. Llibertat responsable.
3.3. Llibertat social corresponsable.

4. Responsabilitat històrica
4.1. Responsabilitat històrica de les institucions.
4.2. El valor objectiu de la història.
4.3. Veritat i reparació en conflictes identitaris

Destinataris

• Agents socials que s'enfronten cada dia als conflictes originats per la convivència social en tots els seus nivells: educadors, mestres, professors, psicòlegs, personal sanitari, treballadors socials, mediadors en conflictes, juristes, responsables d'entitats no lucratives i ONGs.
  • Professionals que pel seu treball a l'administració, ja sigui en ajuntaments, diputacions, la Generalitat o en altres administracions, han de donar resposta a situacions de violència i falta de cohesió social.
  • Graduats o llicenciats en Humanitats, Filosofia, Antropologia, Pedagogia, Psicologia, Geografia, Història i totes aquelles persones interessades en especialitzar-se en temes referents a la construcció d'una cultura de la pau en els diferents àmbits de la societat.

Dra. Begoña Román Maestre
Doctora en Filosofia i Professora d'Ètica de la Facultat de Filosofia de la Universitat de Barcelona. Presidenta del Comitè d'Ètica dels Serveis Socials de Catalunya.

Quadre docent

Sr. Francesc Torralba Roselló
Doctor en Filosofia i catedràtic de la Universitat Ramon Llull. Director del Ramon Llull Journal of Applied Ethics i escriptor de múltiples llibres.

Sr. David Martínez García
Economista. Soci fundador i director general d'AddVANTE: economistes i advocats. Expert en resolució de conflictes en l'àmbit laboral.

Sr. Alfredo Fernández
Periodista. Docent i investigador universitari. Conductor de programes de ràdio.

Fundació Carta de la Pau dirigida a la ONU

Marta Miquel