Gaudir UB. Filosofía, Lengua y Literatura

28/11/2022
Tanca

Procés de matriculació

Per iniciar el procés de matrícula hauràs de seguir els passos següents:

1 - Identifica’t

Si ja tens un usuari del nostre Campus Virtual, pots utilitzar les dades d’accés. Si encara no disposes d’un, podràs registrar-t’hi en iniciar el procés de matrícula.

2 - Omple el formulari de matrícula

Indica’ns les teves dades personals per poder tramitar la matrícula.

3 - Introdueix el codi de descompte si formes part d’un col·lectiu amb tarifa reduïda

Trobaràs tots els descomptes disponibles a l’apartat “Preus i descomptes” de la fitxa del curs.

4 - Configura el mètode de pagament i formalitza la teva matrícula

Has de realitzar tots aquests passos abans de l’inici de curs per finalitzar correctament el procés de matrícula.

Continuar matrícula

Viatge als cinc segles propulsors dels grans canvis de la cosmovisió europea

Als segles XV i XVI, l'agosarament d'alguns homes va propiciar l'abandonament de la foscor i va fer despertar la humanitat, fins aleshores sotmesa i submisa. L'empenta dels canvis va ser ja imparable. La filosofia va viure un fulgor impressionant a partir del rescat dels pensadors menystinguts pel cristianisme i recuperats en el Renaixement (que va adoptar aquest nom perquè va fer renéixer les idees dels grecs i llatins oblidats malintencionadament pel poder religiós).

Pas a pas, després de moltes condemnes i persecucions, es va aconseguir imposar la racionalitat, l'empirisme i la ciència, passant per períodes d'il·luminisme, romanticisme, positivisme i un bon grapat de desenes d'ismes més, cadascun més rupturista que l'altre. Observarem les aportacions de diversos llumeneres europeus d'aquests cinc-cents anys per intentar entendre d'on venim, almenys filosòficament.

Programa

1. El Renaixement: significat i començament. Neoestoics, neoepicuris i neoescèptics
2. Averroistes, alexandrins i neoplatònics
3. La "Utopia" de Thomas More, l'"Elogi de la follia" d'Erasme i "El príncep" de Maquiavel
4. Els grans descobriments científics (Copèrnic, Galileu, Kepler) i el desplaçament d'allò diví a allò humà
5. Descartes, el fundador de la modernitat
6. Spinoza i Leibniz: el racionalisme més enllà de Descartes
7. L'empirisme anglès i el segle de les llums francès
8. Il·luminisme alemany: Wolff, Kant i Lessing
9. Idealisme alemany: Fichte, Schelling i Hegel
10. Marx i Nietzsche, els filòsofs del trencament

Professorat

Franki Boffi, professor de Filosofia i investigador de Filosofia Contemporània i Estudis Clàssics a la Universitat de Barcelona

Preus i descomptes

Durada del curs

Públic en general

Col·lectius amb descompte

20 hores 166.00€* 139.00€*

(*) Preus pendents d’aprovació per part dels òrgans competents

Col·lectius amb descompte:

Per poder beneficiar-se de qualsevol descompte, s'haurà d’introduir degudament en el moment de fer la inscripció. Un cop finalitzat el procés de matrícula, no s’hi aplicarà cap descompte.

A l'inici del procés de matriculació, el preu del curs es mostra sense descompte fins al moment en què l'interessat ha d'indicar el codi de descompte del col·lectiu al qual pertany.

Els codis són:

• Comunitat UB: (MUB90U9B)
    • Alumnat
    • Personal d'administració i serveis
    • Personal docent i investigador
    • Membres del Grup UB
    • Alumnes i antics alumnes de Gaudir UB, Els Juliols UB, Escola d'Idiomes Moderns, Universitat de l'Experiència i Estudis Hispànics
    • Socis del col·lectiu Alumni UB
    • Alumnes preinscrits a la Universitat de l’Experiència
  • Comunitat IL3-UB: (MUB90U9B) (alumnes, treballadors, docents).
  • Veí de Badalona: (VBA82U9B) només per als cursos impartits a Badalona.
  • Subscriptors del diari ARA (SDARAU9B)
  • Usuaris de les Biblioteques de la Diputació de Barcelona i de les Biblioteques de Barcelona amb carnet (UBB12U9B).