Gaudir UB. Arte, Música y Cine

L'art de l'Anglaterra victoriana: de Turner als prerafaelites

Sol·licita informació Matricula't

Dades bàsiques

Català
dilluns de 12.00h a 14.00h
16/1/2023
20/3/2023
Casa Jeroni Granell
Gran Via de les Corts Catalanes 582, 08011
Tanca

Procés de matriculació

Per iniciar el procés de matrícula hauràs de seguir els passos següents:

1 - Identifica’t

Si ja tens un usuari del nostre Campus Virtual, pots utilitzar les dades d’accés. Si encara no disposes d’un, podràs registrar-t’hi en iniciar el procés de matrícula.

2 - Omple el formulari de matrícula

Indica’ns les teves dades personals per poder tramitar la matrícula.

3 - Introdueix el codi de descompte si formes part d’un col·lectiu amb tarifa reduïda

Trobaràs tots els descomptes disponibles a l’apartat “Preus i descomptes” de la fitxa del curs.

4 - Configura el mètode de pagament i formalitza la teva matrícula

Has de realitzar tots aquests passos abans de l’inici de curs per finalitzar correctament el procés de matrícula.

Continuar matrícula

Presentació

Anglaterra va esdevenir el país més poderós del món sota el control de la reina Victòria (1837-1901). El llarg regnat de la monarca es va caracteritzar per la prosperitat en diversos àmbits, com ara l'economia, la industrialització, la literatura o el pensament. I també en les arts: va aparèixer un grup d'artistes que en un primer moment no va tenir una bona rebuda, però que amb el temps va tenir un impacte que va arribar a ser decisiu, especialment a finals del segle XIX. Es tracta de la Germandat Prerafaelita.

En aquest curs aprofundirem en l'obra d'aquests pintors, i també en la influència que van exercir en altres creadors, fins a arribar al simbolisme i el modernisme, dels quals el prerafaelitisme fou un dels pilars. Així mateix, n'analitzarem l'impacte des del segle XX fins a l'actualitat: exposicions, publicacions i la cinematografia demostren un interès creixent en la nostra societat.

Programa

1. Context històric: la reina Victòria i l'època daurada de l'art britànic. El paisatge (William Turner) i el retrat (John Singer Sargent)
2. Art victorià. La pintura de gènere (William Powell Frith, James Tissot) i les tendències classicistes (Frederic Leighton, Lawrence Alma-Tadema)
3. Els prerafaelites. Origen i característiques. El pioner Ford Madox Brown i el fidel William Holman Hunt
4. La pintura del sentiment: John Everett Millais i Dante Gabriel Rossetti
5. Els primers seguidors prerafaelites: d'Edward Burne-Jones a John William Waterhouse
6. L'esteticisme i el decadentisme: de James Whistler a Aubrey Beardsley. El ressorgir de la New Sculpture
7. Arts and Crafts, de William Morris
8. El paper de les dones prerafaelites, de muses a artistes: Elizabeth Siddal, Evelyn de Morgan, Julia Margaret Cameron...
9. La influència dels prerafaelites en el simbolisme europeu
10. Els prerafaelites i el modernisme. La seva presència durant el segle XX i fins avui

Professorat

Juan Carlos Bejarano, professor del Departament d'Història de l'Art de la Universitat Pompeu Fabra i investigador del Grup de Recerca en Història de l'Art i del Disseny Contemporanis de la Universitat de Barcelona

Laura Cornejo Brugués, professora d'Història de l'Art de la Universitat Oberta de Catalunya i de la Universitat de Girona, comissària d'exposicions i crítica d'art

Preus i descomptes

Duració del curs

Públic en general

Col·lectius amb descompte

20 hores 166.00€ 139.00€

Per poder beneficiar-se de qualsevol descompte, aquest s’haurà d’introduir degudament en el moment de fer la inscripció. Un cop finalitzat el procés de matrícula, no s’aplicarà cap descompte.

A l’inici del procés de matriculació, el preu del curs es mostra sense descompte fins al moment en el qual l’interessat introdueixi el codi del col·lectiu al qual pertany. Els codis són:

• Comunitat UB: (MUB90U9B)
    Alumnat
    Personal d’administració i serveis
    Personal docent i investigador
    Membres del Grup UB
    Estudiants i antics estudiants de Gaudir UB, Els Juliols UB, Escola d’Idiomes Moderns, Universitat de l’Experiència i Estudis Hispànics
    Socis del col·lectiu Alumni UB
    Alumnes preinscrits a la Universitat de l’Experiència

• Comunitat IL3-UB: (MUB90U9B) (alumnes, treballadors, docents).
  • Veí de Badalona: (VBA82U9B) només per als cursos impartits a Badalona.
  • Subscriptors del diari ARA (SDARAU9B)
  • Usuaris amb carnet de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona i de Biblioteques de Barcelona (UBB12U9B)
  • Socis del TresC, Comunitat de Cultura (TR3SC9UB)
  • Membres del Col·legi Oficial de Metges de Barcelona (CMB56U9B)