Gaudir UB. Medicina y Psicología

L'art de curar: un recorregut per la història antiga de la medicina

Sol·licita informació Matricula't

Dades bàsiques

Català
dijous de 12.00h a 14.00h
19/1/2023
23/3/2023
Casa Jeroni Granell
Gran Via de les Corts Catalanes 582, 08011
Tanca

Procés de matriculació

Per iniciar el procés de matrícula hauràs de seguir els passos següents:

1 - Identifica’t

Si ja tens un usuari del nostre Campus Virtual, pots utilitzar les dades d’accés. Si encara no disposes d’un, podràs registrar-t’hi en iniciar el procés de matrícula.

2 - Omple el formulari de matrícula

Indica’ns les teves dades personals per poder tramitar la matrícula.

3 - Introdueix el codi de descompte si formes part d’un col·lectiu amb tarifa reduïda

Trobaràs tots els descomptes disponibles a l’apartat “Preus i descomptes” de la fitxa del curs.

4 - Configura el mètode de pagament i formalitza la teva matrícula

Has de realitzar tots aquests passos abans de l’inici de curs per finalitzar correctament el procés de matrícula.

Continuar matrícula

Presentació

Aquest curs d'història sobre l'antic art de curar, no està dirigit exclusivament a l'estudiós de la medicina, també al públic general i les persones interessades en conèixer quines malalties han patit els éssers humans al llarg del temps, des de la prehistòria; com ha evolucionat el concepte mateix de malaltia i quina relació ha hagut entre la salut i les creences religioses o els costums i tradicions; també veurem els remeis ancestrals i la terapèutica amb fonament científic, que es feia servir, fins arribar a vèncer les infeccions i el dolor mitjançant l'asèpsia, l'anestèsia i els antibiòtics. Un recorregut, per la història antiga, que va des del xamanisme a la medicina científica.

Programa

1. Malalties que van patir els nostres avantpassats. Medicina primitiva i de les cultures arcaiques: xamans i bruixots.
2. Malaltia i religió. Guaridors egipcis i d'altres cultures remotes.
3. Mitologia Grega i filosofia presocràtica, les seves escoles i la medicina.
4. Medicina durant l'Edat mitjana: monàstica, laica i en al-Andalus.
5. La medicina del Renaixement. Visió mecanicista i panvitalista de l'Univers.
6. Sagnadors, sagnies i transfusions. El descobriment de la circulació de la sang.
7. Una revolució social i la ciència de la Il·lustració.
8. Malalties mentals, mesmerisme. Charcot i la hipnosi.
9. El descobriment de la cèl·lula. Microorganismes i agents antibacterians.
10. La lluita contra la infecció i el dolor: triomf de l'antisèpsia, asèpsia i anestèsia.

Professorat

Juan Rodenas Cerdá, doctor en medicina i historiador; ex-professor d'història de la medicina de la Facultat de Medicina (Campus Bellvitge) de la Universitat de Barcelona

Preus i descomptes

Duració del curs

Públic en general

Col·lectius amb descompte

20 hores 166.00€ 139.00€

Per poder beneficiar-se de qualsevol descompte, aquest s’haurà d’introduir degudament en el moment de fer la inscripció. Un cop finalitzat el procés de matrícula, no s’aplicarà cap descompte.

A l’inici del procés de matriculació, el preu del curs es mostra sense descompte fins al moment en el qual l’interessat introdueixi el codi del col·lectiu al qual pertany. Els codis són:

• Comunitat UB: (MUB90U9B)
    Alumnat
    Personal d’administració i serveis
    Personal docent i investigador
    Membres del Grup UB
    Estudiants i antics estudiants de Gaudir UB, Els Juliols UB, Escola d’Idiomes Moderns, Universitat de l’Experiència i Estudis Hispànics
    Socis del col·lectiu Alumni UB
    Alumnes preinscrits a la Universitat de l’Experiència

• Comunitat IL3-UB: (MUB90U9B) (alumnes, treballadors, docents).
  • Veí de Badalona: (VBA82U9B) només per als cursos impartits a Badalona.
  • Subscriptors del diari ARA (SDARAU9B)
  • Usuaris amb carnet de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona i de Biblioteques de Barcelona (UBB12U9B)
  • Socis del TresC, Comunitat de Cultura (TR3SC9UB)
  • Membres del Col·legi Oficial de Metges de Barcelona (CMB56U9B)