Gaudir UB. Arte, Música y Cine

Art fantàstic: imatges de l'impossible - dissabte

Sol·licita informació Matricula't

Dades bàsiques

Català
dissabte de 10.30h a 12.30h
21/1/2023
25/3/2023
IL3 - Universitat de Barcelona
C/ Ciutat de Granada, 131 - 08018
Tanca

Procés de matriculació

Per iniciar el procés de matrícula hauràs de seguir els passos següents:

1 - Identifica’t

Si ja tens un usuari del nostre Campus Virtual, pots utilitzar les dades d’accés. Si encara no disposes d’un, podràs registrar-t’hi en iniciar el procés de matrícula.

2 - Omple el formulari de matrícula

Indica’ns les teves dades personals per poder tramitar la matrícula.

3 - Introdueix el codi de descompte si formes part d’un col·lectiu amb tarifa reduïda

Trobaràs tots els descomptes disponibles a l’apartat “Preus i descomptes” de la fitxa del curs.

4 - Configura el mètode de pagament i formalitza la teva matrícula

Has de realitzar tots aquests passos abans de l’inici de curs per finalitzar correctament el procés de matrícula.

Continuar matrícula

Presentació

Quines són les relacions entre l'art, la realitat, la imaginació i, fins i tot, amb el que considerem possible i impossible? L'estudi de l'art fantàstic ens permet d'avançar respostes a aquestes qüestions, sempre rellevants per al món de la creació en general. Amb el curs que presentem ens proposem un recorregut per una de les categories estètiques menys treballades en l'àmbit de les arts visuals i, malgrat això, indissolublement associada a la contemporaneïtat, i vinculada a noms tan importants com Goya, Füssli o H. R. Giger, així com a precedents de la talla de Hieronymus Bosch. Lluny d'escapar del món real, l'art fantàstic ens mostra aspectes sovint per descobrir, i amb les deu sessions presentades en aquest curs –articulades a partir de nombrosos exemples tant de les arts plàstiques, com de la literatura i el cinema– ens hi atansem amb curiositat i, sobretot, sense por.

1. Introducció: un passeig per les imatges i per l'etimologia
2. Principals referents en l'estudi de la teoria del fantàstic i de l'art fantàstic
3. Gènere, categoria estètica i estil
4. L'art fantàstic i altres categories estètiques, des de la bellesa a la "vall inquietant"
5. Allò sobrenatural i allò impossible: el marc temporal del fantàstic
6. Semblances i diferències entre l'art fantàstic, l'art meravellós i l'art daimònic
7. Definició funcional de l'art fantàstic
8. La condició ontològica (la versemblança) i la condició formal (l'aparició de l'impossible)
9. La condició intel·lectual (dubtar del món, del jo i de la racionalitat) i la condició emocional (la por, des del temor al pànic)
10. Conclusions: la revisió del cànon del fantàstic i la seva contemporaneïtat

Professorat

Pere Parramon, doctor en història de l'art, professor de la Universitat de Girona i de l'Institut Jaume Vicens Vives, crític d'art, curador d'exposicions i escriptor

Preus i descomptes

Duració del curs

Públic en general

Col·lectius amb descompte

20 hores 166.00€ 139.00€

Per poder beneficiar-se de qualsevol descompte, aquest s’haurà d’introduir degudament en el moment de fer la inscripció. Un cop finalitzat el procés de matrícula, no s’aplicarà cap descompte.

A l’inici del procés de matriculació, el preu del curs es mostra sense descompte fins al moment en el qual l’interessat introdueixi el codi del col·lectiu al qual pertany. Els codis són:

• Comunitat UB: (MUB90U9B)
    Alumnat
    Personal d’administració i serveis
    Personal docent i investigador
    Membres del Grup UB
    Estudiants i antics estudiants de Gaudir UB, Els Juliols UB, Escola d’Idiomes Moderns, Universitat de l’Experiència i Estudis Hispànics
    Socis del col·lectiu Alumni UB
    Alumnes preinscrits a la Universitat de l’Experiència

• Comunitat IL3-UB: (MUB90U9B) (alumnes, treballadors, docents).
  • Veí de Badalona: (VBA82U9B) només per als cursos impartits a Badalona.
  • Subscriptors del diari ARA (SDARAU9B)
  • Usuaris amb carnet de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona i de Biblioteques de Barcelona (UBB12U9B)
  • Socis del TresC, Comunitat de Cultura (TR3SC9UB)
  • Membres del Col·legi Oficial de Metges de Barcelona (CMB56U9B)