Gaudir UB. Historia y Antropología

C/ Ciutat de Granada, 131 - 08018
Tanca

Procés de matriculació

Per iniciar el procés de matrícula hauràs de seguir els passos següents:

1 - Identifica’t

Si ja tens un usuari del nostre Campus Virtual, pots utilitzar les dades d’accés. Si encara no disposes d’un, podràs registrar-t’hi en iniciar el procés de matrícula.

2 - Omple el formulari de matrícula

Indica’ns les teves dades personals per poder tramitar la matrícula.

3 - Introdueix el codi de descompte si formes part d’un col·lectiu amb tarifa reduïda

Trobaràs tots els descomptes disponibles a l’apartat “Preus i descomptes” de la fitxa del curs.

4 - Configura el mètode de pagament i formalitza la teva matrícula

Has de realitzar tots aquests passos abans de l’inici de curs per finalitzar correctament el procés de matrícula.

Continuar matrícula

Presentació

Aquest és un curs transversal en què es fa un recorregut per alguns dels principals monuments de l'antic Egipte des d'una perspectiva pluridisciplinària: d'una banda, fixant-nos en la vessant artística i, de l'altra, intentant comprendre les creences dels homes i dones que les van crear.

Partint de la idea de gaudir del patrimoni històric i fent ús de les fonts primàries i secundàries, analitzarem les manifestacions artístiques de l'antic Egipte i la seva relació amb les creences religioses i funeràries. Aprofundirem en el moment cronològic en què es van produir, en aquest cas en l'Imperi Nou i en els períodes intermediaris que l'envolten. Com és evident, no es poden deslligar de l'estructura social faraònica, personificada en la figura del faraó.

Com a novetat, hi introduirem la mirada femenina, per tal de donar al curs una perspectiva de gènere i conèixer algunes de les dones que van deixar una empremta important en la civilització faraònica. Part de la informació documental i gràfica es basa en l'experiència arqueològica directa en el jaciment d'Oxirrinc (Egipte).

1. La simbologia en les joies: amulets i minerals
2. Les festivitats egípcies al voltant de Karnak i Luxor
3. El faraó com a divinitat: Hatšepsut i Dayr al-Bahri
4. Els llibres funeraris presents a la Vall dels Reis
5. Tall al-Amarna: l'aparició del monoteisme?
6. En què creia el poble egipci? El poblat de Dayr al-Madina i la religió popular
7. Les creences en el més enllà dels personatges privats: les tombes tebanes
8. Els temples de milions d'anys
9. Els canvis artístics i religiosos en el Tercer Període Intermedi
10. L'art al Tercer Període Intermedi i les divinitats estrangeres

Professorat

Núria Castellano i Solé, professora de la Universitat Oberta de Catalunya i membre de la Missió Arqueològica Mixta d'Oxirrinc

Maite Mascort Roca, membre de l'Institut del Pròxim Orient Antic de la Universitat de Barcelona i codirectora de la Missió Arqueològica Mixta d'Oxirrinc

Isabel García Trócoli, màster en Llengua i Civilització de l'antic Egipte per la Universitat Autònoma de Barcelona, llicenciada en Prehistòria, Història Antiga i Arqueologia, escriptora i divulgadora cultural

Preus i descomptes

Duració del curs

Públic en general

Col·lectius amb descompte

20 hores 166.00€ 139.00€

Per poder beneficiar-se de qualsevol descompte, aquest s’haurà d’introduir degudament en el moment de fer la inscripció. Un cop finalitzat el procés de matrícula, no s’aplicarà cap descompte.

A l’inici del procés de matriculació, el preu del curs es mostra sense descompte fins al moment en el qual l’interessat introdueixi el codi del col·lectiu al qual pertany. Els codis són:

• Comunitat UB: (MUB90U9B)
    Alumnat
    Personal d’administració i serveis
    Personal docent i investigador
    Membres del Grup UB
    Estudiants i antics estudiants de Gaudir UB, Els Juliols UB, Escola d’Idiomes Moderns, Universitat de l’Experiència i Estudis Hispànics
    Socis del col·lectiu Alumni UB
    Alumnes preinscrits a la Universitat de l’Experiència

• Comunitat IL3-UB: (MUB90U9B) (alumnes, treballadors, docents).
  • Veí de Badalona: (VBA82U9B) només per als cursos impartits a Badalona.
  • Subscriptors del diari ARA (SDARAU9B)
  • Usuaris amb carnet de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona i de Biblioteques de Barcelona (UBB12U9B)
  • Socis del TresC, Comunitat de Cultura (TR3SC9UB)
  • Membres del Col·legi Oficial de Metges de Barcelona (CMB56U9B)