Gaudir UB. Historia y Antropología

Art i religió a l'Antic Egipte: els inicis de la civilització faraònica

Sol·licita informació Matricula't

Dades bàsiques

Català i Castellà
dimarts de 17.30h a 19.30h
20/9/2022
29/11/2022
IL3 - Universitat de Barcelona
C/ Ciutat de Granada, 131 - 08018
Tanca

Procés de matriculació

Per iniciar el procés de matrícula hauràs de seguir els passos següents:

1 - Identifica’t

Si ja tens un usuari del nostre Campus Virtual, pots utilitzar les dades d’accés. Si encara no disposes d’un, podràs registrar-t’hi en iniciar el procés de matrícula.

2 - Omple el formulari de matrícula

Indica’ns les teves dades personals per poder tramitar la matrícula.

3 - Introdueix el codi de descompte si formes part d’un col·lectiu amb tarifa reduïda

Trobaràs tots els descomptes disponibles a l’apartat “Preus i descomptes” de la fitxa del curs.

4 - Configura el mètode de pagament i formalitza la teva matrícula

Has de realitzar tots aquests passos abans de l’inici de curs per finalitzar correctament el procés de matrícula.

Continuar matrícula

Els inicis de l'època faraònica

Aquest curs es presenta com un curs transversal en el qual farem un recorregut per alguns dels principals monuments de l'Antic Egipte des d'una perspectiva pluridisciplinària: d'una banda, fixant-nos en la vessant artística i, de l'altra, intentant comprendre les creences dels homes i dones que les van crear. Partint de la idea de gaudir del patrimoni històric i fent ús de les fonts primàries i secundàries, es pretén analitzar les manifestacions artístiques de l'Antic Egipte i la seva relació amb les creences religioses i funeràries. Aprofundirem en el moment cronològic en el qual es van produir, en aquest cas, des de la Prehistòria fins a l'Imperi Mitjà i, com és evident, no les podem deslligar de l'estructura social faraònica, personificada en la figura del faraó. Com a novetat, introduirem la mirada femenina, per tal de donar una perspectiva de gènere i conèixer algunes de les dones que van deixar una petjada important en la civilització faraònica. Part de la informació documental i gràfica es basa en l'experiència arqueològica directa al jaciment d'Oxirrinc (Egipte).

1. Conceptes bàsics d'art i religió: com es veien els egipcis i en què creien?
2. L'inici del món: les cosmogonies. Amb quins mites d'altres cultures les podem comparar?
3. Les primeres divinitats: art i religió al Predinàstic
4. El panteó egipci i la representació escultòrica
5. Els temples i la geografia divina
6. Osiris i Set: Caín i Abel a l'egípcia
7. La preparació pel més enllà: l'aixovar d'Hetepheres
8. Les piràmides, símbol solar i funerari
9. Les creences en el més enllà dels personatges privats: les mastabes
10. La momificació

Professorat

Núria Castellano i Solé, membre de l'Institut d'Estudis del Pròxim Orient Antic (IPOA-UB).

Fernando Estrada Laza, arquitecte i professor d'art i civilitzacions egípcies.

Isabel García Trocoli, arqueòloga, escriptora i educadora a museus.

Preus i descomptes

Durada del curs

Públic en general

Col·lectius amb descompte

20 hores 166.00€* 139.00€*

(*) Preus pendents d’aprovació per part dels òrgans competents

Col·lectius amb descompte:

Per poder beneficiar-se de qualsevol descompte, s'haurà d’introduir degudament en el moment de fer la inscripció. Un cop finalitzat el procés de matrícula, no s’hi aplicarà cap descompte.

A l'inici del procés de matriculació, el preu del curs es mostra sense descompte fins al moment en què l'interessat ha d'indicar el codi de descompte del col·lectiu al qual pertany.

Els codis són:

• Comunitat UB: (MUB90U9B)
    • Alumnat
    • Personal d'administració i serveis
    • Personal docent i investigador
    • Membres del Grup UB
    • Alumnes i antics alumnes de Gaudir UB, Els Juliols UB, Escola d'Idiomes Moderns, Universitat de l'Experiència i Estudis Hispànics
    • Socis del col·lectiu Alumni UB
    • Alumnes preinscrits a la Universitat de l’Experiència
  • Comunitat IL3-UB: (MUB90U9B) (alumnes, treballadors, docents).
  • Veí de Badalona: (VBA82U9B) només per als cursos impartits a Badalona.
  • Subscriptors del diari ARA (SDARAU9B)
  • Usuaris de les Biblioteques de la Diputació de Barcelona i de les Biblioteques de Barcelona amb carnet (UBB12U9B).