Gaudir UB. Filosofía, Lengua y Literatura

L'artista i el filòsof, art i text en les avantguardes

Sol·licita informació Matricula't

Dades bàsiques

dijous de 9.30h a 11.30h
26/1/2023
30/3/2023
Casa Jeroni Granell
Gran Via de les Corts Catalanes 582, 08011
Tanca

Procés de matriculació

Per iniciar el procés de matrícula hauràs de seguir els passos següents:

1 - Identifica’t

Si ja tens un usuari del nostre Campus Virtual, pots utilitzar les dades d’accés. Si encara no disposes d’un, podràs registrar-t’hi en iniciar el procés de matrícula.

2 - Omple el formulari de matrícula

Indica’ns les teves dades personals per poder tramitar la matrícula.

3 - Introdueix el codi de descompte si formes part d’un col·lectiu amb tarifa reduïda

Trobaràs tots els descomptes disponibles a l’apartat “Preus i descomptes” de la fitxa del curs.

4 - Configura el mètode de pagament i formalitza la teva matrícula

Has de realitzar tots aquests passos abans de l’inici de curs per finalitzar correctament el procés de matrícula.

Continuar matrícula

Presentació

Els escrits i les declaracions de pintors i escultors, igual que els de crítics i poetes, constitueixen fonts vàlides per estudiar les idees i les doctrines de l'art modern. Els artistes són comentaristes legítims del seu propi art, immersos com estan en les idees i les actituds del món que els envolta, al mateix temps que únics participants i testimonis de l'acte pel qual es crea una obra d'art.

És necessari entendre l'ambient social i cultural en el qual sorgeixen una sèrie d'idees que a poc a poc es van desenvolupant en les obres, tant escrites com plàstiques. I, dins d'aquest ambient, hem de ser capaços d'esprémer cada document en el seu context concret per entendre les intencions últimes tant de l'artista com del crític i el teòric.

En un ambient amè i fomentant el debat sobre l'art modern i les idees estètiques, busquem una comprensió profunda del desenvolupament de la història de la nostra cultura.

1. Introducció. Visions del nou segle
2. Expressionisme literari i pictòric: Kafka, Kandinsky, Kokoschka, Klee, Beckmann...
3. Cubisme: forma com a expressió. Léger, Picasso, Juan Gris
4. Futurisme: Marinetti, Boccioni, Carrà
5. Art abstracte i no objectiu: Delaunay, Malévich, Mondrian, Gabo
6. La metafísica i l'irracional: dadà, De Chirico i el surrealisme
7. Nazisme i art degenerat
8. Art i política. Entorn de Trotsky, Breton i el Guernica
9. Heidegger. L'art com a esdeveniment de la veritat
10. Walter Benjamin i l'art en l'època de la seva reproductibilitat tècnica

Marcos Yáñez Velasco, professor de filosofia, història i teoria de l'art

Preus i descomptes

Duració del curs

Públic en general

Col·lectius amb descompte

20 hores 166.00€ 139.00€

Per poder beneficiar-se de qualsevol descompte, aquest s’haurà d’introduir degudament en el moment de fer la inscripció. Un cop finalitzat el procés de matrícula, no s’aplicarà cap descompte.

A l’inici del procés de matriculació, el preu del curs es mostra sense descompte fins al moment en el qual l’interessat introdueixi el codi del col·lectiu al qual pertany. Els codis són:

• Comunitat UB: (MUB90U9B)
    Alumnat
    Personal d’administració i serveis
    Personal docent i investigador
    Membres del Grup UB
    Estudiants i antics estudiants de Gaudir UB, Els Juliols UB, Escola d’Idiomes Moderns, Universitat de l’Experiència i Estudis Hispànics
    Socis del col·lectiu Alumni UB
    Alumnes preinscrits a la Universitat de l’Experiència

• Comunitat IL3-UB: (MUB90U9B) (alumnes, treballadors, docents).
  • Veí de Badalona: (VBA82U9B) només per als cursos impartits a Badalona.
  • Subscriptors del diari ARA (SDARAU9B)
  • Usuaris amb carnet de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona i de Biblioteques de Barcelona (UBB12U9B)
  • Socis del TresC, Comunitat de Cultura (TR3SC9UB)
  • Membres del Col·legi Oficial de Metges de Barcelona (CMB56U9B)