Gaudir UB. Historia y Antropología

La cara fosca del segle XX. Deu dictadors i la seva història

Sol·licita informació Matricula't

Dades bàsiques

Català i Castellà
dimecres de 11.30h a 13.30h
21/9/2022
30/11/2022
Casa Jeroni Granell
Gran Via de les Corts Catalanes 582, 08011
Tanca

Procés de matriculació

Per iniciar el procés de matrícula hauràs de seguir els passos següents:

1 - Identifica’t

Si ja tens un usuari del nostre Campus Virtual, pots utilitzar les dades d’accés. Si encara no disposes d’un, podràs registrar-t’hi en iniciar el procés de matrícula.

2 - Omple el formulari de matrícula

Indica’ns les teves dades personals per poder tramitar la matrícula.

3 - Introdueix el codi de descompte si formes part d’un col·lectiu amb tarifa reduïda

Trobaràs tots els descomptes disponibles a l’apartat “Preus i descomptes” de la fitxa del curs.

4 - Configura el mètode de pagament i formalitza la teva matrícula

Has de realitzar tots aquests passos abans de l’inici de curs per finalitzar correctament el procés de matrícula.

Continuar matrícula

Presentació

Aquest curs proposa un recorregut històric a través de deu dictadors. Més enllà de les trajectòries biogràfiques de cada personatge, es procura aprofundir en la naturalesa dels règims que instituïren i en el seu desenvolupament en diferents contextos polítics i socials: des de l'Espanya de Franco i la Itàlia i l'Alemanya feixistes fins al règim comunista de la Xina de Mao, i des d'algunes de les dictadures més ferotges de l'Amèrica Llatina fins a dictadors del món àrab de recent desaparició.

1. Iosif Stalin: el tsar roig
2. Philippe Pétain, "travail, famille, patrie"
3. Moammar al-Gaddafi: les amistats perilloses
4. Mobutu Sese Seko, el dictador del Congo
5. Adolf Hitler, "Ein volk, ein Reich, ein Führer"
6. Rafael L. Trujillo Molina, un tirà al mar Carib
7. Augusto Pinochet, el botxí de Xile
8. Francisco Franco, "el centinela de Occidente"
9. Benito Mussolini: "Il Duce ha sempre ragione"
10. Mao Zedong: el Gran Timoner

Professorat

Alberto Pellegrini, professor d'Història Contemporània de la Universitat de Barcelona

José Manuel Rúa, professor d'Història Contemporània de la Universitat de Barcelona

Paola Lo Cascio, professora d'Història Contemporània de la Universitat de Barcelona

Daniel Roig, professor d'Història Contemporània de la Universitat de Barcelona

Òscar Monterde, professor d'Història Contemporània de la Universitat de Barcelona

Elisenda Barbé, investigadora del Centre d'Estudis Històrics Internacionals de la Universitat de Barcelona

Manel Ollé, professor d'Història i Cultura de la Xina Contemporània a la Universitat Pompeu Fabra

Carolina Rúa, doctora en Història i professora del Departament d'Humanitats de la Universitat Pompeu Fabra

Preus i descomptes

Durada del curs

Públic en general

Col·lectius amb descompte

20 hores 166.00€* 139.00€*

(*) Preus pendents d’aprovació per part dels òrgans competents

Col·lectius amb descompte:

Per poder beneficiar-se de qualsevol descompte, s'haurà d’introduir degudament en el moment de fer la inscripció. Un cop finalitzat el procés de matrícula, no s’hi aplicarà cap descompte.

A l'inici del procés de matriculació, el preu del curs es mostra sense descompte fins al moment en què l'interessat ha d'indicar el codi de descompte del col·lectiu al qual pertany.

Els codis són:

• Comunitat UB: (MUB90U9B)
    • Alumnat
    • Personal d'administració i serveis
    • Personal docent i investigador
    • Membres del Grup UB
    • Alumnes i antics alumnes de Gaudir UB, Els Juliols UB, Escola d'Idiomes Moderns, Universitat de l'Experiència i Estudis Hispànics
    • Socis del col·lectiu Alumni UB
    • Alumnes preinscrits a la Universitat de l’Experiència
  • Comunitat IL3-UB: (MUB90U9B) (alumnes, treballadors, docents).
  • Veí de Badalona: (VBA82U9B) només per als cursos impartits a Badalona.
  • Subscriptors del diari ARA (SDARAU9B)
  • Usuaris de les Biblioteques de la Diputació de Barcelona i de les Biblioteques de Barcelona amb carnet (UBB12U9B).